Quote from Guest on 14 September 2009, 20:46Hej, jag har nu kört triathlon i drygt ett år. Har identifierat min svaga sida som cykelmomentet. Har ett cykelsnitt på ca: 31 km/h över 4 mil och springer milen ner mot 41 minuter (på Sthlm triathlon). Hur ska jag träna för att bli snabbare på cykel. Jag
Hej, jag har nu kört triathlon i drygt ett år. Har identifierat min svaga sida som cykelmomentet. Har ett cykelsnitt på ca: 31 km/h över 4 mil och springer milen ner mot 41 minuter (på Sthlm triathlon). Hur ska jag träna för att bli snabbare på cykel. Jag
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 20:56Vad kör du för cykel? Om du inte har aerobars/triathlonstyre kan du ju enkelt få ett par kilometer i timmen bara genom att förbättra din sittposition.
Vad kör du för cykel? Om du inte har aerobars/triathlonstyre kan du ju enkelt få ett par kilometer i timmen bara genom att förbättra din sittposition.
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 20:58Sedan vad gäller träningsupplägget för att bli bättre på cykel, vad kör du för distanser på triathlonen? (Svaret blir nämligen lite olika)
Sedan vad gäller träningsupplägget för att bli bättre på cykel, vad kör du för distanser på triathlonen? (Svaret blir nämligen lite olika)
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 21:08Om det är din första säsong kommer du att märka att nästa år blir bättre av att bara köra lite spinning eller trainer under vintern. Det tar tid att väjna kroppen vid cykling
Om det är din första säsong kommer du att märka att nästa år blir bättre av att bara köra lite spinning eller trainer under vintern. Det tar tid att väjna kroppen vid cykling
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 21:19Tja, jo jag investerade i aerobars för en månad sen. Helt klart värt det. Mitt fokus är på Olympisk distans (körde två Sundbyholm och Stockholm 2009) och kommer att köra det 2010. Så distansen jag ska klara att köra snabbare är 4 mil. Men jag kunde inte m
Tja, jo jag investerade i aerobars för en månad sen. Helt klart värt det. Mitt fokus är på Olympisk distans (körde två Sundbyholm och Stockholm 2009) och kommer att köra det 2010. Så distansen jag ska klara att köra snabbare är 4 mil. Men jag kunde inte m
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 21:21Core, knäböj o MTB
Core, knäböj o MTB
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 08:00är det bara 4 mil så är det intervallträning och tempoträning som är viktigast. Tre förslag (exklusive upp- och nedvarvning):
- Intervaller om 8 min i tröskelpuls + 1 min vila (du kan börja med mindre än 8 min, exempelvis 4-5 min, men aldrig kortare än
är det bara 4 mil så är det intervallträning och tempoträning som är viktigast. Tre förslag (exklusive upp- och nedvarvning):
- Intervaller om 8 min i tröskelpuls + 1 min vila (du kan börja med mindre än 8 min, exempelvis 4-5 min, men aldrig kortare än
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 20:15Tackar för tipsen. Jag kommer helt klart att lägga in denna typ av olika pass i min träning. Vänlig hälsning, Fredrik
Tackar för tipsen. Jag kommer helt klart att lägga in denna typ av olika pass i min träning. Vänlig hälsning, Fredrik