Quote from Guest on 6 February 2013, 20:37Hej på er alla.
Jag är ägare av en Tacx I vortec som fungerar bra efter lite strul i början 😉
När jag kör en runda på film eller den jag själv skapat så händer det att jag tappar kedjan. Oftast innan eller i backen då jag inte växlar ner i tid, nästan a
Hej på er alla.
Jag är ägare av en Tacx I vortec som fungerar bra efter lite strul i början 😉
När jag kör en runda på film eller den jag själv skapat så händer det att jag tappar kedjan. Oftast innan eller i backen då jag inte växlar ner i tid, nästan a
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 20:47Aldrig hänt på trainer. Hänt ett par gånger på väg, gissar att jag då växlat fram&bak samtidigt, men inte säker. Plötsligt stod man bara där och kom inte ur fläcken... 🙂
Du kanske har för lång kedja?
Aldrig hänt på trainer. Hänt ett par gånger på väg, gissar att jag då växlat fram&bak samtidigt, men inte säker. Plötsligt stod man bara där och kom inte ur fläcken... 🙂
Du kanske har för lång kedja?
Quote from Mattias Johansson on 7 February 2013, 09:15Har heller aldrig haft det problemet på trainer. Tror du rent allmänt skall kolla inställningen på framväxeln och dess ändläge.
När det gäller växling bak och fram. Nästan alltid när jag byter mellan stora/lilla fram så växlar jag även bak. Aldrig haft p
Har heller aldrig haft det problemet på trainer. Tror du rent allmänt skall kolla inställningen på framväxeln och dess ändläge.
När det gäller växling bak och fram. Nästan alltid när jag byter mellan stora/lilla fram så växlar jag även bak. Aldrig haft p
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 10:40Oki jag får nog kolla framväxeln att den är rätt inställd. Men när jag växlar fram och bakväxel samtidigt då händer det att kedjan har hoppat, senast på VR i sommras 12 km kvar och den slet sönder bakväxeln så jag inte kunde fullfölja.
Oki jag får nog kolla framväxeln att den är rätt inställd. Men när jag växlar fram och bakväxel samtidigt då händer det att kedjan har hoppat, senast på VR i sommras 12 km kvar och den slet sönder bakväxeln så jag inte kunde fullfölja.
Quote from Elias Engqvist on 8 February 2013, 13:18Man bör vänta tills den ena växeln hoppat i innan man ger sig på den andra annars ligger kedjan dåligt till!
Man bör vänta tills den ena växeln hoppat i innan man ger sig på den andra annars ligger kedjan dåligt till!
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 14:33Dom få gånger jag använder framväxeln brukar jag drastiskt sänka kadensen och inte ha någon kraft på drivlinan. 🙂
Dom få gånger jag använder framväxeln brukar jag drastiskt sänka kadensen och inte ha någon kraft på drivlinan. 🙂