Quote from Guest on 25 May 2010, 00:43Jag har fått lära mig att alla cyklister, oavsett kön, ålder och kroppslängd, och som väger mer än 65 kg, är överviktiga.
Jag själv belastar cykeln med näst intill 15 pannor över den gränsen. Inom överskådig tid kommer jag inte kunna sänka matchvikten d
Jag har fått lära mig att alla cyklister, oavsett kön, ålder och kroppslängd, och som väger mer än 65 kg, är överviktiga.
Jag själv belastar cykeln med näst intill 15 pannor över den gränsen. Inom överskådig tid kommer jag inte kunna sänka matchvikten d
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 00:53Väger du bara 80 kilo är det aplugnt! Du kan köra på vad som helst. Jag väger 95 och jag har inte tatt hänsyn till vikten nått. Har funkat bra.
Väger du bara 80 kilo är det aplugnt! Du kan köra på vad som helst. Jag väger 95 och jag har inte tatt hänsyn till vikten nått. Har funkat bra.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 01:17Läst att alla över 65 kg bör köra på 25mm däck istället för 23mm. 80 kg är inte så mycket, dom flesta lvg-komponenter som har en viktgräns ligger högre än så.
Läst att alla över 65 kg bör köra på 25mm däck istället för 23mm. 80 kg är inte så mycket, dom flesta lvg-komponenter som har en viktgräns ligger högre än så.
Quote from Rasmus Olsson on 25 May 2010, 05:46Man får höra så mycket dumt av folk.
Man får höra så mycket dumt av folk.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 06:12SRM Science, Zipp Clydesdale, och bredare sadel?
SRM Science, Zipp Clydesdale, och bredare sadel?
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 16:03Tillhör uppenbarligen kategorin överviktiga med mina 95 väldisponerade kilo….
Jag har inte brytt mig om detta i något hänseende vid val av utrustning.
Kör på 23 mm slang utan problem, sadeln har normal bredd (sitter på ”sittknudorna” som oavsett vikt/mj
Tillhör uppenbarligen kategorin överviktiga med mina 95 väldisponerade kilo….
Jag har inte brytt mig om detta i något hänseende vid val av utrustning.
Kör på 23 mm slang utan problem, sadeln har normal bredd (sitter på ”sittknudorna” som oavsett vikt/mj
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 16:09Cancellara väger kring 80-sträcket men är hyfsad på att cykla sin övervikt till trots...
Tror inte att du behöver oroa dig.
Cancellara väger kring 80-sträcket men är hyfsad på att cykla sin övervikt till trots...
Tror inte att du behöver oroa dig.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 16:57När jag skulle fixa ny gaffel till min MTB konstaterade jag att cyklister inte väger mer än 95kg om jag minns rätt. Högre tryck för mer vikt än så fick man inte pumpa in i gaffeln för då skulle den gå sönder. Jag väntar fortfarande på att den ska gå sönde
När jag skulle fixa ny gaffel till min MTB konstaterade jag att cyklister inte väger mer än 95kg om jag minns rätt. Högre tryck för mer vikt än så fick man inte pumpa in i gaffeln för då skulle den gå sönder. Jag väntar fortfarande på att den ska gå sönde
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 18:48jag väger ca 100kg dock inte mkt fett 194cm lång! cyklar lvg och snittar mellan 31-34 på långrundorna när jag cyklar solo så jag anser mig inte ha några problem! kör på en scott cr1 pro standardhjulen är mavic ksyrium elite och funkar väldigt bra till mig
jag väger ca 100kg dock inte mkt fett 194cm lång! cyklar lvg och snittar mellan 31-34 på långrundorna när jag cyklar solo så jag anser mig inte ha några problem! kör på en scott cr1 pro standardhjulen är mavic ksyrium elite och funkar väldigt bra till mig
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 21:38Tack, det låter betryggande. Jag fortsätter att köra på standardgrejer då. Ska ev prova bredare däck för att se om jag märker någon skillnad.
Tack, det låter betryggande. Jag fortsätter att köra på standardgrejer då. Ska ev prova bredare däck för att se om jag märker någon skillnad.