Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlontjörn eller sala
You need to log in to create posts and topics.

12

samma datum.. vilken tävling rekommenderar ni?

Bara kört Tjörn, och den är fantastiskt bra organiserad.

Har du närmare till Tjörn så är det ett självklart val tycker jag. Sala är säkert kanon den med, men frågan är om den når samma klass.

Bra arrangemang i Sala också. Lite tråkig cykelbana dock. Löpbanan är kanon och platsen ligger fint. Sala är betydligt billigare också om det har någon betydelse.

Tidtagningen i Sala var väl lite gammaldags men den ska uppdateras sa de. Mysigt arrangemang i övrigt

Ja det är väl inte 100 % optimalt med Sportident men jag tycker det funkade bra.

Har kört Sala två gånger. Simningen är helt ok, 2 varvsbana, med ett trevligt växelområde.

Jag tycker själv att cykelbanan är bra, den är inte så utmanande rent backmässigt sett, så det ger ett upplägg för snabba farter, dessutom är det fin omgivning at

Bara kört Tjörn men gillade den tävlingen skarpt. Innan start var jag orolig för brännmaneter och att simma i saltvatten men ingen av dessa faktorer blev något problem.

På Tjörn får man en grym fruktbuffé samt att dom står och pressar juice i mängder efter målgång. Och tidtagningen funkar klockrent. 😉

Kan starkt rekommendera Tjörn (som är den enda jag kört). Proffsigt, arrangemang, fin inramning, väldigt engagerade funktionärer. Toppklass!

Angående min tidigare kommentar såg jag att det var varvbana på Tjörn med, så det spelar ingen som helst roll.. Jag kan iallafall gott rekommendera Sala, men det är den enda halv-ironmandistansen jag kört.

Okomplicerad cykling med mkt fart, och fin löpa

12