Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTjörn halv-IM
You need to log in to create posts and topics.

Vet någon hur lång tid man har på sig att genomföra Tjörn halv-IM? Jag kollade deras hemsida och såg bara att starten gick kl.09.00. Men när stänger målet? Hur lång tid har man på sig att genomföra de olika momenten?

I PM:et står det att målet stänger 17:30. Det ger dig 8,5 h från starten kl 9.

Om de nu inte har ändrat nåt. Ser nu att de är samma PM som förra året.

http://www.tjorntriathlon.com/pdf/PM2010.pdf

Tror det är samma sluttid som gäller, banan är ju densamma.

Nej, banan är inte densamma som förra året. Fortfarande halv-IM men både simningen och cyklingen har ny sträckning.

Vad synd att dem ändrat banan, till det sämre enligt mig. 1 varv på simning och 2 varv på cyklingen kommer göra det mindre publikvänligt. Jag upplevde aldrig förra cykelbanan som olämplig.

Simbanan ser vanvettigt mycket roligare ut än den tidigare varianten - den nya sträckningen innebär en gnutta riktig OW-simning och avslutningen genom den smala kanalen är nog så publikvänlig. Cykelbenet var fint som det var men enligt uppgift får vi se m

Sist var det några tillbud på cyklingen men tack och lov ingen som blev skadad. Jag kommer ihåg att Björn som vann var tvungen att visa ful-fingret åt en bilist. Kanske man valt bort de korsningarna(?)

Simningen blev fel sist. Distansen blev fort kort.

Det känns som att Tjörn eller Vansbro halv-ironman kommer att bli bra alternativ till Järnmannen/Järnkvinnan som förmodligen blir Ironman i Kalmar. Anmälningsavgift, logistik, resa och boende är förmodligen billigare i de två förstnämnda tävlingarna(inte