Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTjej-Vansbro utan träning?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är anmäld till tjej-Vansbro och inser att det är drygt två veckor kvar och att jag inte simmat ett simtag sedan... ja, när? Säkert ett år sedan jag simmade tusen meter i bassäng, i alla fall. Är i hyfsad form annars och en OK simmare - tror ni det funkar?

Jadå - klart de gör! Kör! Har man lite vattenvana (vilket du verkar ha) så e det inga problem. Är de jobbigt e de bara att knö sig in närmast bryggorna å ta rygg på någon. Dundertid blir det inte då men i mål kommer man alltid. (använd våtdräkt, gärna en

Min kompis simmade Vansbrosimningen (3km) utan att ha tränat mer än 800m helgen innan. Innan dess hade han inte simmat på 10 år.

Jag simmade förra året med kort våtdräkt på 27 minuter. Hade tränat fåtalet gånger innan. Är sedan tidigare en god bröstsimmare men hade inte simmat på flera år...

Nu simmar jag tjej i år igen och har inte börjat träna ännu. Körde dock tjejvättern nyss o

+1 på det här som Linda skrev:

Nu simmar jag tjejVansbro och har inte börjat träna ännu. Körde dock tjejvättern nyss och känner mig i god kondition.

Klart vi fixar det! (t+)

Låter bra att det funkar utan träning 😉 Jag har varit f´örkyld sen Stockholm marathon och det blev inte direkt bättre av att jag cyklade vättern i lördags... vettesjutton om jag hinner simträna något alls innan vansbro men ska banne mig klara av hela str

Tack för svar - det låter hoppfullt!
En annan fråga som jag skjutit upp i det längsta är det här med våtdräkt. Visst bör man ha en sådan? Var man får man tag på den och hur mycket kostar det? Kan man hyra en och i så fall var (bor i Stockholm)?

En nyfiken fråga, varför anmäler man sig till en simtävling utan att träna inför den?

man vill bli en tjej-klassiker kanske! Svaret på dina frågor @Anne finns i angränsande trådar...

Enda skälet till att jag ska simma vansbro är för att jag är mitt uppe i att genomföra klassikern (den längre varianten för min del) Annars hade jag inte ställt upp i vansbro... Tror att det är likadant för väldigt, väldigt många 😉

12