Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTorra vägar i Sthlm?
You need to log in to create posts and topics.

12

Önskar tips på torra grusfria vårvägar runt Stockholm. Man vill ju inte smutsa ner nya pärlan i onödan.

Vad jag hört så en bit ut på Ekerö samt i Väsby finns is/grusfria vägar...

Här i Väsby är många cykelbanor sopade, och vägarna är hur fina som helst!

Så det är i Väsby man ska bo mao 🙂 Ute i Fruängen har vi inte sett några sopmaskiner alls ännu och det märks kan jag säga.

Sopade cykelbanor? Jag är djupt avundsjuk! Här i Göteborg har man som mål att ha sopat färdigt cykelbanorna till 1:a juni, yay! Fast man kan alltid fly ut på landsvägarna och vinka åt tutande bilister 🙂

Har vinkat duktigt idag. Torr å fin asfalt i Karlskrona. Verkar som om trimmade Volvo 740 och cykelträning har samma dragning till torr asfalt.
Jag vann. Denna gång.

Söder eller norr om city?

Söder om så är de större vägarna runt Vårsta, Rosenhill, Grindsjön, Tungelsta, Sorunda åtminstone grusfria, men inte helt torra än.

Bornsjön runt är (var för 6 dagar sen) norr om sjön både isig och grusig.

Däremot så har vinte

Alla stora vägar norr om stan är bra.

Körde Täby, kyrkbyn, V-tuna, Väsby, S-tuna, Danderyd idag. Torrt och fint. Åk inga mindre vägar.

Körde Täby, Brottby, Norrtälje tor igår. Hur bra som helst.

Lite skitig blir man men Racern är framme!

Kör försikti

Om ni ska ut med nya finracern redan nu är min starkaste rekomendation att ni sätter på ett par clip-on racerskärmar, särskilt fram där man dessutom bör förlänga med en plastremsa/gaffatejp eller liknande mot vattensprut på vevparti och kedja.
Sprutet va

På djurgården är det fint och i city är nästan allt rent. Men utåt mot norr är det mer och mer grus.

12