Quote from Guest on 18 June 2013, 14:37Hej,
jag och sambo tänkte göra ett försök att på plats se etapp 10 av årets TdF.
Detta är första gången vi ska se en etapp på plats, så är det någon som vet om man kan "bänka" sig var som helst utmed sträckan, eller om det är speciella platser som gäll
Hej,
jag och sambo tänkte göra ett försök att på plats se etapp 10 av årets TdF.
Detta är första gången vi ska se en etapp på plats, så är det någon som vet om man kan "bänka" sig var som helst utmed sträckan, eller om det är speciella platser som gäll
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 14:47Banprofilen är ju ganska platt så går att stå "vart som helst"
På www.letour.fr finns matnyttig information om hur du på bästa sätt kan besöka som åskådare.Kan vara kul att se karavanen som kör någon timme innan klungan kommer susande.
Banprofilen är ju ganska platt så går att stå "vart som helst"
På http://www.letour.fr finns matnyttig information om hur du på bästa sätt kan besöka som åskådare.
Kan vara kul att se karavanen som kör någon timme innan klungan kommer susande.
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 14:57Hej,
vi gjorde ung samma sak förra året. Jag kollade bansträckningen på www.letour.fr och valde ut en liten by som de skulle passera (inte starta i, eller gå i mål i). Vi åkte med bil till byn, parkerade i utkanten av byn på en väg de inte cyklade på (de
Hej,
vi gjorde ung samma sak förra året. Jag kollade bansträckningen på http://www.letour.fr och valde ut en liten by som de skulle passera (inte starta i, eller gå i mål i). Vi åkte med bil till byn, parkerade i utkanten av byn på en väg de inte cyklade på (de
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 15:17Ok, tack för matnyttig info!
Jag har kollat efter motsv. info på just letour-sidan, men lyckades inte hitta något. Jag får väl kolla igen.
Hm, ja, kanske bättre att stå längs banan någonstans och inte vid målet i San Malo...
Men tipset är alltså att va
Ok, tack för matnyttig info!
Jag har kollat efter motsv. info på just letour-sidan, men lyckades inte hitta något. Jag får väl kolla igen.
Hm, ja, kanske bättre att stå längs banan någonstans och inte vid målet i San Malo...
Men tipset är alltså att va
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 15:32Hm, jag hittar ingenting, vare sig under The Race eller under Route, eller under någon annan flik heller för den delen 🙂
/ M
Hm, jag hittar ingenting, vare sig under The Race eller under Route, eller under någon annan flik heller för den delen 🙂
/ M
Quote from Jonny Persson on 18 June 2013, 16:00Då letar du dåligt Mikael!
Det här hittade jag. 🙂
http://www.letour.fr/le-tour/2013/fr/etape-10.html
Då letar du dåligt Mikael!
Det här hittade jag. 🙂
Quote from ellen olsson on 18 June 2013, 16:51Karavanen är en rätt stor karavan med ffa. allehanda sponsorers bilar som åker en bra bit före cyklisterna. Det delas ut mycket reklamprylar...
Karavanen är en rätt stor karavan med ffa. allehanda sponsorers bilar som åker en bra bit före cyklisterna. Det delas ut mycket reklamprylar...
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 19:19Marcus: det där hittade jag också (fast på engelska), men jag tror inte jag fick ut så mycket av det, beträffande var man får och inte får köra (med bil), när de stänger av etc. men jag kan ha missat det också 🙂 det finns ju någon sorts tidtabell för va
Marcus: det där hittade jag också (fast på engelska), men jag tror inte jag fick ut så mycket av det, beträffande var man får och inte får köra (med bil), när de stänger av etc. men jag kan ha missat det också 🙂 det finns ju någon sorts tidtabell för va
Quote from Funbeat user on 18 June 2013, 19:20Det var främst infon som Patrik skriver om ovan - "...om hur du på bästa sätt kan besöka som åskådare..." som lät så bra...
/ M
Det var främst infon som Patrik skriver om ovan - "...om hur du på bästa sätt kan besöka som åskådare..." som lät så bra...
/ M
Quote from Funbeat user on 17 July 2013, 12:20Hej,
tänkte bara återkoppla lite.
Vi (och många med oss) hade hittat till en liten smal landsväg i utkanten av staden Le Hinglé. I strålande sol parkerade vi tidig förmiddag på ett fält och väntade på karavanen. Och väntade. Och väntade. Så kom den; rä
Hej,
tänkte bara återkoppla lite.
Vi (och många med oss) hade hittat till en liten smal landsväg i utkanten av staden Le Hinglé. I strålande sol parkerade vi tidig förmiddag på ett fält och väntade på karavanen. Och väntade. Och väntade. Så kom den; rä