Quote from Guest on 12 May 2012, 11:08Hej!
Jag har precis köpt en ny racer och kittade den med lite bättre hjul av typen Mavic Ksyrium Elite. Nu till problemet...När hjulen är omonterade och jag testar "rullet" på dem är allt frid och fröjd, dvs de rullar på i evigheter. Men problemet (?) u
Hej!
Jag har precis köpt en ny racer och kittade den med lite bättre hjul av typen Mavic Ksyrium Elite. Nu till problemet...
När hjulen är omonterade och jag testar "rullet" på dem är allt frid och fröjd, dvs de rullar på i evigheter. Men problemet (?) u
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 11:18Beror troligen på Murphys lag, denna underbara naturlag.
Beror troligen på Murphys lag, denna underbara naturlag.
Quote from Berit Bengtson on 12 May 2012, 11:32Om det är bakhjulet du snurrar på så måste du även övervinna motståndet i frihjulsmekanismen.
Om det är bakhjulet du snurrar på så måste du även övervinna motståndet i frihjulsmekanismen.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 13:03Hej!
Det gäller båda hjulen...
Hej!
Det gäller båda hjulen...
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 20:26Intressant. Om du har tillgång till vacuumkammare så borde du kunna verifiera om det beror på turbulens mellan ekrar och gaffel resp ram. Hastighetsmätarmagnet?
Intressant. Om du har tillgång till vacuumkammare så borde du kunna verifiera om det beror på turbulens mellan ekrar och gaffel resp ram. Hastighetsmätarmagnet?
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 20:59Hjulmutterene klemmer på lagerskålene når de sitter på syklen. ????
Hjulmutterene klemmer på lagerskålene når de sitter på syklen. ????
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 21:02Här får man nog tillämpa metoden "var har du INTE felet" Funkar hjulen på en annan cykel, alt funkar andra hjul på din cykel. Om det fortfarande är fel på hjulen: Är hjulen nya-reklamera.
Här får man nog tillämpa metoden "var har du INTE felet" Funkar hjulen på en annan cykel, alt funkar andra hjul på din cykel. Om det fortfarande är fel på hjulen: Är hjulen nya-reklamera.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 21:08Ihop klämda hjullager.
Ihop klämda hjullager.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 22:43Du fick med ett litet plastverktyg med piggar på? Det använder du till att justera lagren så kommer de säkert rulla bättre.
Du fick med ett litet plastverktyg med piggar på? Det använder du till att justera lagren så kommer de säkert rulla bättre.
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 16:57Blev precis uppringd (!) av en forumläsare som var så ivrig att hjälpa mig att han inte hade tid att skriva på forumet. Ballt!
Han tipsade också om det lilla svarta plastverktyget med piggar på. Jag har nu prövat att skuva ut lagren något och det blev he
Blev precis uppringd (!) av en forumläsare som var så ivrig att hjälpa mig att han inte hade tid att skriva på forumet. Ballt!
Han tipsade också om det lilla svarta plastverktyget med piggar på. Jag har nu prövat att skuva ut lagren något och det blev he