Quote from Guest on 14 June 2009, 15:20Hej!
Jag har i år börjat med triathlon och målet är väl att delta i Sthlm Triathlon i slutet av augusti. Dock är det en hel del träning kvar. Bla. måste jag börja simma i öppet vatten. Vart kan man göra detta i Sthlm? Helst ngn plats nära Gärdet/Östermal
Hej!
Jag har i år börjat med triathlon och målet är väl att delta i Sthlm Triathlon i slutet av augusti. Dock är det en hel del träning kvar. Bla. måste jag börja simma i öppet vatten. Vart kan man göra detta i Sthlm? Helst ngn plats nära Gärdet/Östermal
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 15:30Runt Djurgården är väl ingen hit, med tanke på båttrafiken (är det inte fortfarande badförbud pga den eller hävdes det förra året?).
Själv har jag funderat på den lilla sjön på Norra Djurgården, alldeles nedanför Fiskartorpets hoppbacke om du vet.
Annar
Runt Djurgården är väl ingen hit, med tanke på båttrafiken (är det inte fortfarande badförbud pga den eller hävdes det förra året?).
Själv har jag funderat på den lilla sjön på Norra Djurgården, alldeles nedanför Fiskartorpets hoppbacke om du vet.
Annar
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 16:59Menar du Laduviken?
Den är cirka 400 meter rakt över - viket är ganska perfekt, faktiskt. Ska kika på den när jag får hem min beställda våtdräkt...
Menar du Laduviken?
Den är cirka 400 meter rakt över - viket är ganska perfekt, faktiskt. Ska kika på den när jag får hem min beställda våtdräkt...
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 19:13Så heter den ja.
Rapportera gärna, jag har själv spanat lite på den men inte kommit iväg.
Så heter den ja.
Rapportera gärna, jag har själv spanat lite på den men inte kommit iväg.
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 19:25I will. Kanske får min våtdräkt nästa vecka. Drar dit direkt efter det 🙂
I will. Kanske får min våtdräkt nästa vecka. Drar dit direkt efter det 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2009, 19:48Intressant diskussion. Jag hade hoppats på att köra i Djurgårdskanalen i kanten men det kanske man inte får.
Den sjön ni pratar om vid ngn hoppbacke är det den vid Universitetet? Den verkar sjyst, mätte på eniro och den verkar vara exakt 1km i omkrets. H
Intressant diskussion. Jag hade hoppats på att köra i Djurgårdskanalen i kanten men det kanske man inte får.
Den sjön ni pratar om vid ngn hoppbacke är det den vid Universitetet? Den verkar sjyst, mätte på eniro och den verkar vara exakt 1km i omkrets. H
Quote from Elias Engqvist on 18 June 2009, 21:27Jag tror ju att den sjön mest är en vattenyta med en massa gegga strax under...prova gärna men var försiktiga!
Jag tror ju att den sjön mest är en vattenyta med en massa gegga strax under...prova gärna men var försiktiga!
Quote from Funbeat user on 19 June 2009, 09:31Ute i västerort vid hässelby borde det väl gå att simma längs med stranden. Det går lite båtar där, men inte speciellt mycket och de håller sig mer i mitten. Det ligger ju en massa badplatser där som man säkert kan simma emellan eller så..
Ute i västerort vid hässelby borde det väl gå att simma längs med stranden. Det går lite båtar där, men inte speciellt mycket och de håller sig mer i mitten. Det ligger ju en massa badplatser där som man säkert kan simma emellan eller så..
Quote from Funbeat user on 21 June 2009, 17:12Djurgårdskanalen känns inte så lockande, men jag vet inte heller hur sjön vid hoppbacken är, har kikat lite i den när jag har promenerat förbi och den ser rätt ok ut även om jag aldrig sett nån bada där.
Djurgårdskanalen känns inte så lockande, men jag vet inte heller hur sjön vid hoppbacken är, har kikat lite i den när jag har promenerat förbi och den ser rätt ok ut även om jag aldrig sett nån bada där.
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 22:50Hej ! Jag har simmat i Djurgårdskanalen, funkar bra hoppa i vid bryggan och simma efter kanten. använd mössa så att ni syns och simma inte ensam.
mvh Håkan
Hej ! Jag har simmat i Djurgårdskanalen, funkar bra hoppa i vid bryggan och simma efter kanten. använd mössa så att ni syns och simma inte ensam.
mvh Håkan