Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTräna öppet vatten i Sthlm
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har i år börjat med triathlon och målet är väl att delta i Sthlm Triathlon i slutet av augusti. Dock är det en hel del träning kvar. Bla. måste jag börja simma i öppet vatten. Vart kan man göra detta i Sthlm? Helst ngn plats nära Gärdet/Östermal

Runt Djurgården är väl ingen hit, med tanke på båttrafiken (är det inte fortfarande badförbud pga den eller hävdes det förra året?).

Själv har jag funderat på den lilla sjön på Norra Djurgården, alldeles nedanför Fiskartorpets hoppbacke om du vet.
Annar

Menar du Laduviken?

Den är cirka 400 meter rakt över - viket är ganska perfekt, faktiskt. Ska kika på den när jag får hem min beställda våtdräkt...

Så heter den ja.
Rapportera gärna, jag har själv spanat lite på den men inte kommit iväg.

I will. Kanske får min våtdräkt nästa vecka. Drar dit direkt efter det 🙂

Intressant diskussion. Jag hade hoppats på att köra i Djurgårdskanalen i kanten men det kanske man inte får.
Den sjön ni pratar om vid ngn hoppbacke är det den vid Universitetet? Den verkar sjyst, mätte på eniro och den verkar vara exakt 1km i omkrets. H

Jag tror ju att den sjön mest är en vattenyta med en massa gegga strax under...prova gärna men var försiktiga!

Ute i västerort vid hässelby borde det väl gå att simma längs med stranden. Det går lite båtar där, men inte speciellt mycket och de håller sig mer i mitten. Det ligger ju en massa badplatser där som man säkert kan simma emellan eller så..

Djurgårdskanalen känns inte så lockande, men jag vet inte heller hur sjön vid hoppbacken är, har kikat lite i den när jag har promenerat förbi och den ser rätt ok ut även om jag aldrig sett nån bada där.

Hej ! Jag har simmat i Djurgårdskanalen, funkar bra hoppa i vid bryggan och simma efter kanten. använd mössa så att ni syns och simma inte ensam.
mvh Håkan

12