Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTräna i London?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har råkat planera in en vecka i London mitt i vårträningen. Jag kommer mest ha tid att träna tidiga morgnar, för på (de flesta) dagarna skall jag underhålla nästan-fyraåringen medan hans mor är på konferens (och låter sig bjudas på godis av det medici

Hej

Bodde själv i London under tre år och sprang ofta och långt i Hyde Park. Spring åt vilket håll du vill, jag brukade hålla mig på vägarna i ytterkant av parken. Ibland tog jag mig över till Green Park som ligger i anslutning av Hyde Park och sprang dä

Det blir aldrig trångt att springa i Hyde Park, eller i Green Park. Jag har alltid sprungit motsols i Hyde Park, men tror inte det spelar någon roll.

Finns nog ingen Velodrom nära inpå London (om dom inte färdigställt en iom olympiska spelan, vet ej, jag

Lysande råd! (Mer är välkommet.)
Jag har sökt medlemskap i Serpentine-simklubben nu.
Hur är underlaget på parkvägarna? Finns det stora gräsytor (som man får beträda!) att köra löpskolning på? Backar är det ont om, vad?

Det är asfaltsunderlag på löpvägen i Hyde Park. Sen kan du springa vid sidan av asfalten om du vill, har för mig att det fanns stig uppsprungen under stora delar av sträckan, men vågar inte svära på det.

Inga problem att beträda de flesta gräsmattorna i

Det stämmer att det finns en stig intill vägen runt i Hyde Park.

Backarna hittar du vid Hampstead Heath.

Tack för alla tips. Nu gick det åt helvete med träningen ändå, ty Kamraten var borta på sin konferens mellan 7.00 och 22.00 varje dag, och sedan var jag ganska mör efter att ha försökt hålla reda på nästanfyraåringen (och hålla oss båda på gott humör) i s

Kul att du njöt av London, det gjorde jag också när jag bodde där.
Om du får ytterligare tillfälle bör du utforska sim- och löpmöjligheterna i/på Hampstead Heath, där är fantastiskt.
För övrigt världens största grönområde inom en storstad.

Kul att läsa om dina upplevelser, mitt minne av Serpentine Running Club var en mycket gemytlig stämning där alla är välkomna och blir väl omhändertagna, oavsett nivå finns det alltid någon att springa med.

Ja, nästa gång vi far dit så blir det nog på semester, så då skall jag både hinna upptäcka heden och utnyttja mitt simklubbsmedlemskap bättre (20 skålpund silver är trots allt ett lite högt pris för ett enda kortpass).