Quote from Guest on 26 December 2014, 18:48Hej allihop
Köpte mitt dischjul här nyligen. Undrar lite hur många som tränar med sina dischjul eller kör folk med sina "träningshjul". Nu på vintern och detta tråkiga trainerkörande gör ju att man har många timmar av att fundera på hur det kommer att va
Hej allihop
Köpte mitt dischjul här nyligen. Undrar lite hur många som tränar med sina dischjul eller kör folk med sina "träningshjul". Nu på vintern och detta tråkiga trainerkörande gör ju att man har många timmar av att fundera på hur det kommer att va
Quote from Funbeat user on 26 December 2014, 18:58De flesta jag känner tränar på träningshjul och sparar disk/profilhjul till tävling. Både jag och min fru kör dock alltid på profil/tävlingshjulen på utomhuspass. Har aldrig riktigt förstått varför man ska "spara" på hjulen. Visst, dom är skitdyra, men va
De flesta jag känner tränar på träningshjul och sparar disk/profilhjul till tävling. Både jag och min fru kör dock alltid på profil/tävlingshjulen på utomhuspass. Har aldrig riktigt förstått varför man ska "spara" på hjulen. Visst, dom är skitdyra, men va
Quote from Funbeat user on 29 December 2014, 10:43För mig handlar det mer om den psykologiska aspekten än att jag inte vill slita på finhjulen.
Det ska vara en lite magisk känsla att lägga på hjulen som är snabbare. Det ska kännas speciellt.Men självklart har jag tränat några pass på dem innan, men ut
För mig handlar det mer om den psykologiska aspekten än att jag inte vill slita på finhjulen.
Det ska vara en lite magisk känsla att lägga på hjulen som är snabbare. Det ska kännas speciellt.
Men självklart har jag tränat några pass på dem innan, men ut
Quote from Lars Ekegård on 31 December 2014, 21:04Aldrig med dischjul faktiskt, har så klart testas det så det funkar men inte vanlig träning, samma gäller faktiskt också högprofilarna, spar dom till race så jag får känslan att vara snabbare, synd att slösa på den i onödan 🙂
Träna tungt och tävla lätt
Aldrig med dischjul faktiskt, har så klart testas det så det funkar men inte vanlig träning, samma gäller faktiskt också högprofilarna, spar dom till race så jag får känslan att vara snabbare, synd att slösa på den i onödan 🙂
Träna tungt och tävla lätt
Quote from Funbeat user on 31 December 2014, 21:25Fast "träna på det du vill bli bra på" och "träna low compete high" tycker jag är svårt att motivera vid denna fråga.
Fast "träna på det du vill bli bra på" och "träna low compete high" tycker jag är svårt att motivera vid denna fråga.
Quote from Funbeat user on 1 January 2015, 12:18Jag hade en ganska lång inkörningstid på mina högprofil (då har jag ändå bara Zipp 404 = 58 mm). Jag var jätterädd i början och tyckte det var vingligt och obehagligt. Tog säkert 100 mil innan jag kände mig helt trygg, och det var skönt att ha kört in mig
Jag hade en ganska lång inkörningstid på mina högprofil (då har jag ändå bara Zipp 404 = 58 mm). Jag var jätterädd i början och tyckte det var vingligt och obehagligt. Tog säkert 100 mil innan jag kände mig helt trygg, och det var skönt att ha kört in mig
Quote from Funbeat user on 2 January 2015, 20:14Tack för alla svar. Låter klokt att köra en del med "finhjulen" innan så man är säker på att man klarar av den högre profilen =)
Kommer definitivt bara att köra kvalitespassen med finhjulen =)
Tack för alla svar. Låter klokt att köra en del med "finhjulen" innan så man är säker på att man klarar av den högre profilen =)
Kommer definitivt bara att köra kvalitespassen med finhjulen =)