Quote from Guest on 13 September 2010, 12:50Har siktet inställt på nästa säsongs tävlingar kalmar triathlon vätternrundan mm och kommer sannolikt att bli sjuk, förkyld feber mm Frågan är kan man träna när man är förkyld/ infektion ger det nåt över huvudtaget? kan man i stället köra styrkträning und
Har siktet inställt på nästa säsongs tävlingar kalmar triathlon vätternrundan mm och kommer sannolikt att bli sjuk, förkyld feber mm Frågan är kan man träna när man är förkyld/ infektion ger det nåt över huvudtaget? kan man i stället köra styrkträning und
Quote from ellen olsson on 13 September 2010, 13:00Du kan få myokardit. Det är inte eftersträvansvärt.
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=39983
Du kan få myokardit. Det är inte eftersträvansvärt.
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=39983
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 13:43Om målet är Kalmar har du tid på dig att tillfriskna ordentligt. Finns inget skäl i världen att hetsa fram några träningspass nu om du är sjuk. Det enda som händer är att du aldrig återhämtar dig helt, och istället är lite småsjuk hela tiden. Kalmar är om
Om målet är Kalmar har du tid på dig att tillfriskna ordentligt. Finns inget skäl i världen att hetsa fram några träningspass nu om du är sjuk. Det enda som händer är att du aldrig återhämtar dig helt, och istället är lite småsjuk hela tiden. Kalmar är om
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 14:02Som jag har förstått det så ska man inte träna vid feber eller halsont när man är förkyld.
Som jag har förstått det så ska man inte träna vid feber eller halsont när man är förkyld.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 15:56Beror nog på hur långt "förkylningen" gått. Om du bara är snorig och täppt i näsan så kan du nog träna på. Du märker ju vid pulshöga aktiviteter när kroppen säger ifrån.
Har du ont i halsen och/eller feber ska du vila.
Ifall jag känner mig hängig/seg
Beror nog på hur långt "förkylningen" gått. Om du bara är snorig och täppt i näsan så kan du nog träna på. Du märker ju vid pulshöga aktiviteter när kroppen säger ifrån.
Har du ont i halsen och/eller feber ska du vila.
Ifall jag känner mig hängig/seg
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 10:09Finns det några sunda riktlinjer.
Sjuk = ingen träning.
Frisk = träning.
Det var inte så svårt. Och varför detta då. Jo ett, kroppen tar inte åt sig träningen lika bra om man är sjuk. Typ som att elda för kråkorna samt att det kan komma att ta betydlig
Finns det några sunda riktlinjer.
Sjuk = ingen träning.
Frisk = träning.
Det var inte så svårt. Och varför detta då. Jo ett, kroppen tar inte åt sig träningen lika bra om man är sjuk. Typ som att elda för kråkorna samt att det kan komma att ta betydlig
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 23:21Håller med P.
Varför träna när du är sjuk? Hur ofta var du sjuk 2009/10 start aug? Emellanåt du är risig har du gått om tid att träna. Mitt råd för att ha ett starkt immunförsvar är att äta vettigt, få i dig vitaminer från frukt/grönt men framförallt so
Håller med P.
Varför träna när du är sjuk? Hur ofta var du sjuk 2009/10 start aug? Emellanåt du är risig har du gått om tid att träna. Mitt råd för att ha ett starkt immunförsvar är att äta vettigt, få i dig vitaminer från frukt/grönt men framförallt so
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 08:11Klart man inte ska träna när man är sjuk. Det vet ju alla men.. Vi vet också hur svårt det är att låta bli och hur svårt det är med gränsdragningen sjuk-frisk. Jag kör "ovanförhalsentestet! dvs, sitter skiten i näsa, huvud bihålor etc, då kör jag, kankse
Klart man inte ska träna när man är sjuk. Det vet ju alla men.. Vi vet också hur svårt det är att låta bli och hur svårt det är med gränsdragningen sjuk-frisk. Jag kör "ovanförhalsentestet! dvs, sitter skiten i näsa, huvud bihålor etc, då kör jag, kankse