Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!

Här får ni två frågor till priset av en, från en som ska simma Vansbrosimmet för första gången. 🙂

1. Kan ni rekommendera något ställe att simma i öppet vatten (alltså ej bassäng) i, eller ikring, Malmö? Ja, givetvis kan man ju bara hoppa i

Naaa, jag tror att det kan vara sjysst att simma mellan ribbanbryggorna. Typ, simma från första till sista. Det är rätt säkert. Du har nära till stranden och bryggor hela tiden och bra riktmärken. Man kan även köra varianten att simma från bo01 till ribba

Ok. Ja, jag tänkte på det upplägget jag med.
Jag kollade på kartan och det är 500m från handikappbadet till två bryggor bort (mot Bo01). Så kan man dra rundor där. Så får man smaka både med- och mot-ströms.

Med tror du att skillnaden mellan hur högt man

Väldigt försumbar! Tror dessutom att det är bättre att träna i lite mer strömt och livligt vatten.

Sibbarp är ett bra ställe. Där har du 50 meter mellan bryggorna. Totalt 8 bryggor, så det blir 400 m "enkel väg". Jag var där förra året när jag tränade inför Vansbro. Där är badvakt och man bottnar någorlunda bra där.

Att simma med våtdräkt i öppetvatten i synnerhet med strömmar är definitivt en annan sak än i pool utan dräkt och strömmar.

Körde olympisk distansen i triathlon förra året i mitt staffetlag och det var apkul men ställde helt andra krav på mig som simmar