Quote from Guest on 27 May 2009, 16:16En liten fråga. Brukar ni träna i våtdräkt och då menar jag inte i sjöar och hav utan i simbassängen? Hur klarar våtdräkten kloret i så fall? Är det nödvändigt att göra detta eller?
En liten fråga. Brukar ni träna i våtdräkt och då menar jag inte i sjöar och hav utan i simbassängen? Hur klarar våtdräkten kloret i så fall? Är det nödvändigt att göra detta eller?
Quote from Elias Engqvist on 27 May 2009, 16:26Jag brukar träna en del på försommaren i bassäng (utomhusbassäng iofs) - jag vet inte hur mycket klor det är i den bassängen men jag har inte sett att dräkten lidit nån skada av det!
Jag brukar träna en del på försommaren i bassäng (utomhusbassäng iofs) - jag vet inte hur mycket klor det är i den bassängen men jag har inte sett att dräkten lidit nån skada av det!
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 16:34har en gammal avdankad dräkt som jag använder i poolen, sköljer av den noggrant efteråt.
har en gammal avdankad dräkt som jag använder i poolen, sköljer av den noggrant efteråt.
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 19:16När jag tävlade i triathlon så använde jag våtdräkt under vissa simpass, spec i början på utomhussäsongen i bassängen & öppet vatten. Var dock noga med att skölja den och häng den helst inte i öppet solsken, då kan den spricka.
När jag tävlade i triathlon så använde jag våtdräkt under vissa simpass, spec i början på utomhussäsongen i bassängen & öppet vatten. Var dock noga med att skölja den och häng den helst inte i öppet solsken, då kan den spricka.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 08:44Testat min våtdräkt en gång i pool, fick totalt värmeslag efter 20 minuters sim.
Sköljde av ordentligt efteråt bara, nada probs.
Testat min våtdräkt en gång i pool, fick totalt värmeslag efter 20 minuters sim.
Sköljde av ordentligt efteråt bara, nada probs.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 22:46Jag använder våtdräkten i bassäng. Började köra ett pass i veckan för ett tag sedan och håller på till utesimningen börjar. Sköljer av ordentligt och har inte märkt något. Har iofs ingen ambition att ha dräkten för alltid. Utveckligen går framåt och känne
Jag använder våtdräkten i bassäng. Började köra ett pass i veckan för ett tag sedan och håller på till utesimningen börjar. Sköljer av ordentligt och har inte märkt något. Har iofs ingen ambition att ha dräkten för alltid. Utveckligen går framåt och känne
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 13:22Brukar testa ett par gånger men det är ingen positiv upplevelse eftersom värmeslaget är nära efter bara några minuters simning
Brukar testa ett par gånger men det är ingen positiv upplevelse eftersom värmeslaget är nära efter bara några minuters simning