Quote from Guest on 16 April 2009, 22:21Gillar inte uppförsbackar då jag är dålig på det och har inte tränat det speciellt aktivt heller, dock så har jag konstaterat att jag nog måste träna lite mer där för att hänga med på backiga lopp oxå.
Så efter lite forskande på olika träningsupplägg ble
Gillar inte uppförsbackar då jag är dålig på det och har inte tränat det speciellt aktivt heller, dock så har jag konstaterat att jag nog måste träna lite mer där för att hänga med på backiga lopp oxå.
Så efter lite forskande på olika träningsupplägg ble
Quote from ellen olsson on 16 April 2009, 22:315x40/20 är inte fel för att bättra på mjölksyratåligheten. 🙂
5x40/20 är inte fel för att bättra på mjölksyratåligheten. 🙂
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:43En man som verkar vis ibland har gett mig är att träna på att öka på krönet och sen vila i fart.
En man som verkar vis ibland har gett mig är att träna på att öka på krönet och sen vila i fart.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 11:01Hej Stef,
det finns många sätt att träna backe... Antingen som Du beskriver, söka upp en backe och köra upp och ner några ggr. Sen som Du fick tips om, att på en vanlig runda - dra ngt hårdare uppför och sedan på krönet dra upp farten så fort som möjligt
Hej Stef,
det finns många sätt att träna backe... Antingen som Du beskriver, söka upp en backe och köra upp och ner några ggr. Sen som Du fick tips om, att på en vanlig runda - dra ngt hårdare uppför och sedan på krönet dra upp farten så fort som möjligt
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 11:12Jag har märkt att backar besmästar jag bäst efter några dagars intensiva pass i ett extremt kuperat landskap...hur jag är försöker får jag inte riktig back koll förrän efter sommaren då jag legat och cyklat i några berg någonstans i Frankrike...Det där me
Jag har märkt att backar besmästar jag bäst efter några dagars intensiva pass i ett extremt kuperat landskap...hur jag är försöker får jag inte riktig back koll förrän efter sommaren då jag legat och cyklat i några berg någonstans i Frankrike...Det där me
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 22:12Fast mest effektivt för rejäla backar, typ Gesunda
Vad är optimalt sätt att träna för att slippa sladda där?
hög puls hög kadens, låg kadens och kraft? sitta är väl bättre än att stå när de blir längre?
Fast mest effektivt för rejäla backar, typ Gesunda
Vad är optimalt sätt att träna för att slippa sladda där?
hög puls hög kadens, låg kadens och kraft? sitta är väl bättre än att stå när de blir längre?
Quote from Funbeat user on 18 April 2009, 01:52Jag passar på att ställa dumma frågor medan jag är ny här, för sen går det ju inte.. Vad innebär "5x40/20"? Sets om 5 intervaller a 40 sek med 20 sek vila? Njaa, tror jag inte är vad ni menar.
Nåja. Gammal löpare som jag är har jag säkert en annan instäl
Jag passar på att ställa dumma frågor medan jag är ny här, för sen går det ju inte.. Vad innebär "5x40/20"? Sets om 5 intervaller a 40 sek med 20 sek vila? Njaa, tror jag inte är vad ni menar.
Nåja. Gammal löpare som jag är har jag säkert en annan instäl
Quote from ellen olsson on 18 April 2009, 08:21> Vad innebär "5x40/20"? Sets om 5 intervaller a 40 sek med 20 sek vila? Njaa, tror jag inte är vad ni menar.
Det är precis vad jag menar iallafall. Den typen av träning behövs om du ska tävla i linje- eller GP-lopp.
> Vad innebär "5x40/20"? Sets om 5 intervaller a 40 sek med 20 sek vila? Njaa, tror jag inte är vad ni menar.
Det är precis vad jag menar iallafall. Den typen av träning behövs om du ska tävla i linje- eller GP-lopp.
Quote from Funbeat user on 18 April 2009, 13:56Heh, ja jag gjorde misstaget att anta att alla här cyklar med Vättern sub 10 som mål. =)
Fortsätter med de dumma frågorna då. Har ännu inte riktigt greppat vad alla olika lopptyper innebär. Tempo, GP, linje etc. Vad innebär de och vilka distanser körs de
Heh, ja jag gjorde misstaget att anta att alla här cyklar med Vättern sub 10 som mål. =)
Fortsätter med de dumma frågorna då. Har ännu inte riktigt greppat vad alla olika lopptyper innebär. Tempo, GP, linje etc. Vad innebär de och vilka distanser körs de
Quote from ellen olsson on 18 April 2009, 17:23För nationella tävlingar så är maxdistansen för alla typer av endagstävlingar 200km för herrelitklassen. Andra klasser har kortare maxdistanser.
Imorgon körs ett stort linjelopp i Holland - Amstel Gold Race. Det är 257km långt.Fullständiga regler finns
För nationella tävlingar så är maxdistansen för alla typer av endagstävlingar 200km för herrelitklassen. Andra klasser har kortare maxdistanser.
Imorgon körs ett stort linjelopp i Holland - Amstel Gold Race. Det är 257km långt.
Fullständiga regler finns