Quote from Guest on 17 March 2011, 12:54Hejsan
jag undrar lite om hur mycket träning av att cykla i terräng man behöver för cykelvasan. Jag åker idag i princip bara landsväg men är intresserad att åka Vasan med. Tar man sig till Mora utan allt för mycket terrängträning före eller behöver jag kö
Hejsan
jag undrar lite om hur mycket träning av att cykla i terräng man behöver för cykelvasan. Jag åker idag i princip bara landsväg men är intresserad att åka Vasan med. Tar man sig till Mora utan allt för mycket terrängträning före eller behöver jag kö
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 13:04Jag tränade framför allt lvg förra året innan Cykelvasan som avverkades på en lånad mtb. Jag hade bara kört två vändor i Lidingöloppsspåret som förberedelse. Det gick alldeles utmärkt bortsett från att jag gick ut för hårt i de första backarna i ett försö
Jag tränade framför allt lvg förra året innan Cykelvasan som avverkades på en lånad mtb. Jag hade bara kört två vändor i Lidingöloppsspåret som förberedelse. Det gick alldeles utmärkt bortsett från att jag gick ut för hårt i de första backarna i ett försö
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 13:25Jag har ganska precis samma upplevelse (och upplägg) som Jonas. Körde absolut mest landsväg, och när det blev MTB var det mest snabba stigar eller grusväg som gällde. Kände mig mycket stark på platten och grusvägarna, och tappade en del när det blev mer t
Jag har ganska precis samma upplevelse (och upplägg) som Jonas. Körde absolut mest landsväg, och när det blev MTB var det mest snabba stigar eller grusväg som gällde. Kände mig mycket stark på platten och grusvägarna, och tappade en del när det blev mer t
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 15:03Tack för era tips, känns som det skulle fungera bra för mig att köra Vasan utan alltför mycket specifik MTB träning.
Tack för era tips, känns som det skulle fungera bra för mig att köra Vasan utan alltför mycket specifik MTB träning.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 22:03Jag håller i stort med tidigare talare. Dock tror jag att du kommer att ha en roligare Cykelvasa om du tränar att cykla på lite smala stigar några gånger. Min egen erfarenhet, och ett par kompisar, är att när man är ovan vid terrängen så är det väldigt lä
Jag håller i stort med tidigare talare. Dock tror jag att du kommer att ha en roligare Cykelvasa om du tränar att cykla på lite smala stigar några gånger. Min egen erfarenhet, och ett par kompisar, är att när man är ovan vid terrängen så är det väldigt lä
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 08:34Varierad träning är nyttigt. Blanda in MTB träning lite då och då för att utvecklas som cyklist.
Varierad träning är nyttigt. Blanda in MTB träning lite då och då för att utvecklas som cyklist.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 10:15Kan jag köra Cykelvasan på en Cyklocross?
Kan jag köra Cykelvasan på en Cyklocross?
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 10:18I motionsklassen är CX tillåten, inte i tävlingsklassen. Förra året såg jag flera CX:ar och tvåan i tävlingsklasen körde en CX med rakt styre. Ryktet säger dock att banan ska bli lite knixigare i år, men 2010 var den dock CX-körbar.
I motionsklassen är CX tillåten, inte i tävlingsklassen. Förra året såg jag flera CX:ar och tvåan i tävlingsklasen körde en CX med rakt styre. Ryktet säger dock att banan ska bli lite knixigare i år, men 2010 var den dock CX-körbar.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 15:50Verkar som om loppet snart är fullt:
http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter_o_reportage/senaste_nytt/nyhet_cyklevasan_pa_vag_bli_fulltecknad_110318
Verkar som om loppet snart är fullt:
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 20:00Än finns det plats. När jag kollade antalet anmälda vid lunchtid så var det ganska precis 4.200 st. De har satt taket till 6.000 st så fullt är det inte. Dock har det fyllts på snabbt på slutet. När jag anmälde mig sista januari så var jag nr 2.573 så på
Än finns det plats. När jag kollade antalet anmälda vid lunchtid så var det ganska precis 4.200 st. De har satt taket till 6.000 st så fullt är det inte. Dock har det fyllts på snabbt på slutet. När jag anmälde mig sista januari så var jag nr 2.573 så på