Quote from Guest on 16 May 2011, 15:44Tjena. Jag har ett delikat problem. Jag avslutar idag en 10 dagars antibiotika kur mot halsfluss. Innan sjukdomen så tränade jag 10+ mil i veckan med tanke att köra Hjälmaren helgen som var. Tyvärr så blev det inte riktigt så och nu behöver jag komma igån
Tjena. Jag har ett delikat problem. Jag avslutar idag en 10 dagars antibiotika kur mot halsfluss. Innan sjukdomen så tränade jag 10+ mil i veckan med tanke att köra Hjälmaren helgen som var. Tyvärr så blev det inte riktigt så och nu behöver jag komma igån
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 15:54Jag är i lite liknande situation efter en veckas förkylning.
Tänkte börja försiktigt med 60-70% av Maxpuls och se hur det känns.
Ev någon kortare intervall där jag går upp till 80%.
Om det funkar bra kör jag hårdare mot slutet av veckan.
Jag är i lite liknande situation efter en veckas förkylning.
Tänkte börja försiktigt med 60-70% av Maxpuls och se hur det känns.
Ev någon kortare intervall där jag går upp till 80%.
Om det funkar bra kör jag hårdare mot slutet av veckan.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 17:03Ska du bara göra 50 mil till innan vättern är det ju lugnt. Ta tre lugna 17-milsturer de kommande tre helgerna så är du hemma. Bara att ta det lugnt, njuta och stanna för lunch/fika när du börjar bli sugen. 🙂
Vill du däremot få 50 mil genom 17 stycken
Ska du bara göra 50 mil till innan vättern är det ju lugnt. Ta tre lugna 17-milsturer de kommande tre helgerna så är du hemma. Bara att ta det lugnt, njuta och stanna för lunch/fika när du börjar bli sugen. 🙂
Vill du däremot få 50 mil genom 17 stycken
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 18:21Det är skönt att höra ditt resonemang Linus. Jag har lätt för att stressa upp mig köra för hårt med sjukdom som följd.
Det är skönt att höra ditt resonemang Linus. Jag har lätt för att stressa upp mig köra för hårt med sjukdom som följd.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 18:33Har man bara tid är det ganska lätt att rulla in milen. Skulle du inte ha det går det nog att överleva VR ändå.
Har man bara tid är det ganska lätt att rulla in milen. Skulle du inte ha det går det nog att överleva VR ändå.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 20:52Det är säkert så att det går ändå. Ska försöka köra några 15 milare om någon vecka. Felet jag gjorde förra VR som också var min första var att sluta äta efter Hjo. Jag tyckte det var så kort kvar så det fanns ingen anledning till att äta mer. Det gick lit
Det är säkert så att det går ändå. Ska försöka köra några 15 milare om någon vecka. Felet jag gjorde förra VR som också var min första var att sluta äta efter Hjo. Jag tyckte det var så kort kvar så det fanns ingen anledning till att äta mer. Det gick lit
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 12:05Håller med Linus, sikta på + 10 mils runder dom helgerna som är kvar i bekvämt tempo.
finns tid och ork så kör ett par hårdare 1- 2 timmars rundor i veckorna.är väl standard träning inför VR
Lycka till
Håller med Linus, sikta på + 10 mils runder dom helgerna som är kvar i bekvämt tempo.
finns tid och ork så kör ett par hårdare 1- 2 timmars rundor i veckorna.
är väl standard träning inför VR
Lycka till