Quote from Guest on 13 April 2009, 11:42Hej,
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett tränings program för cykel. Förra året så var sesongen kantad av småskador hela tiden. I Trosa loppet kom jag knappt i mål får jag hade ett ömande vänster knä (gjorde ont "fram" i knät), i Halvvätter
Hej,
Är det någon som kan hjälpa mig med förslag på ett tränings program för cykel. Förra året så var sesongen kantad av småskador hela tiden. I Trosa loppet kom jag knappt i mål får jag hade ett ömande vänster knä (gjorde ont "fram" i knät), i Halvvätter
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 11:52Det beror helt på vilket mål du har, börja där.
Det beror helt på vilket mål du har, börja där.
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 12:11Kolla sittinställningen också, justera. Problem att du får ont ligger kanske i det.
Kolla sittinställningen också, justera. Problem att du får ont ligger kanske i det.
Quote from Camilla Höög on 13 April 2009, 12:34Ja, många kör med för låg eller hög sadel vilket belastar kroppen onödigt mycket. Höften ska inte vicka när man trampar och benet ska vara lätt böjt eller inte fullt utsträckt i nedersta läget hur man nu vill se på det 🙂
Börja med kortare turer och öka
Ja, många kör med för låg eller hög sadel vilket belastar kroppen onödigt mycket. Höften ska inte vicka när man trampar och benet ska vara lätt böjt eller inte fullt utsträckt i nedersta läget hur man nu vill se på det 🙂
Börja med kortare turer och öka
Quote from mårten jansson on 13 April 2009, 15:31När jag tittar i din kalender från förra året ser det ut som om du tränat alldeles för dåligt för att klara de loppen. Du har kört pass runt 30 km, och sedan har du kört Trosa trampen 83 km och sedan ett antal pass på runt 30 km till, för att sedan fortsä
När jag tittar i din kalender från förra året ser det ut som om du tränat alldeles för dåligt för att klara de loppen. Du har kört pass runt 30 km, och sedan har du kört Trosa trampen 83 km och sedan ett antal pass på runt 30 km till, för att sedan fortsä
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 15:35Kör två-tre timmar varannan dag under en månad och sedan kör du intervaller och fyra timmarspass om vartannat.
Kör två-tre timmar varannan dag under en månad och sedan kör du intervaller och fyra timmarspass om vartannat.
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 21:38Thomas, jag håller helt och hållet med Stefan. Det hela beror på vad du har för mål med din träning. När du berättat vad du har för mål så är det möjligt att ge dig råd om träningsprogram som är anpassat för dig och dina mål.
Thomas, jag håller helt och hållet med Stefan. Det hela beror på vad du har för mål med din träning. När du berättat vad du har för mål så är det möjligt att ge dig råd om träningsprogram som är anpassat för dig och dina mål.
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 10:06Thomas, var också och kikade lite på Din kalender inför angivna lopp förra året. Håller fullständigt med tidigare inlägg att förberedelserna inför Trosatrampen och Halvvättern var väl så skrala. Därmed infinner sig risken att steget blir för stort och ska
Thomas, var också och kikade lite på Din kalender inför angivna lopp förra året. Håller fullständigt med tidigare inlägg att förberedelserna inför Trosatrampen och Halvvättern var väl så skrala. Därmed infinner sig risken att steget blir för stort och ska
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 19:29Tack för "inputen" hitills, jag gav lite för lite info så jag fyller på här.
Jag är en "gammal" hockey spelare som tog upp cyklingen igen för 3 år sen. Är 169 cm lång, väger nu 68kg. Min maxpuls är nu 195, vilopuls 54. Som småbarns förälder så hinner ja
Tack för "inputen" hitills, jag gav lite för lite info så jag fyller på här.
Jag är en "gammal" hockey spelare som tog upp cyklingen igen för 3 år sen. Är 169 cm lång, väger nu 68kg. Min maxpuls är nu 195, vilopuls 54. Som småbarns förälder så hinner ja
Quote from Funbeat user on 14 April 2009, 19:37Tre pass räcker långt, om tiden inte räcker till riktigt är två intervallpass och ett distanspass bra dos. Men du bör cykla länge/långt en gång i veckan för att vänja kroppen vid detta.
Tips 1A är att hitta träningskompisar, både för att det är trevligt m
Tre pass räcker långt, om tiden inte räcker till riktigt är två intervallpass och ett distanspass bra dos. Men du bör cykla länge/långt en gång i veckan för att vänja kroppen vid detta.
Tips 1A är att hitta träningskompisar, både för att det är trevligt m