Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTräningsprogram, synpunkter.
You need to log in to create posts and topics.

Tjenare! Då var det dags att sätta igång med träningen på riktigt inför 2014 och slutet av 2013. Tanken är att jag ska bli så bra jag kan inom längdskidor, cykel, löpning och simning (alla på distans). Mest fokus på skidåkning dock mindre fokus på simning

Jag är ju verkligen ingen expert, men var är vilan? Du måste ju vila också om kroppen ska kunna byggas upp. Förutom någon/några dagars vila per vecka så bör man ha en lugnare vecka då och då, kanske var fjärde vecka eller så. Under denna vilovecka kör man

Angående styrkan. Har du inga prioriterade tävlingar 2013 så skulle jag nog köra 3 styrkepass / V i 2-3 månader. Sen gå ner på 1-2 och köra mer simning, eller kombinera. För ska du crawla Vansbro och du är nybörjare så behöver du mycket tid i vattnet för

Tack för hjälpen, tror absolut att det är viktigt att gå ner i volym. Ska försöka klippa och klistra lite för att få till det, samt fixa till löpningen som du säger, lätt att få skador där.

Lägg upp volymen månadsvis istället och planera veckorna vartefter. Du kommer behöva anpassa dig efter livet också, har du då ett så uppstyrt schema så kommer det bli stressigt.

Glöm som sagt inte ordentlig vila, det är då kroppen blir starkare. Du ska ä