Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer, ny till hösten/vintern
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på er.

Jag kör på en "Cateye Cyclo Simulator CS 1000" som jag köpte min för 12-15 år sedan och den funkar utmärkt fortfarande. Men min Cateye kan man inte beskylla för att vara tyst och smidig, väger 15 kg, och låter som ett mindre tröskverk. Däremot

Bra fråga! Jag är också ute en efter trainer, sambon och jag funderar starkt på att variera spinningen under vintern med lite träing hemma. kan inget alls om trainers, tips på en vettig "första trainer", inte svindyr helst. Är också ute efter en som inte

Biltemas är billig.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1535&iItemId=92309
Kostar 698Kr
Jag har inte hört att grannarna har klagat än.
Jag har ett liggunderlag under min ( hoppas det tar bort lite )

Nu inför vintern har jag också börjat fundera på en Trainer att träna med då det är för isigt och kallt ute. Även bra när man känner för att vara hemma och titta på en film. Kombinera gott med ont 😀

Den jag tittar på är Tacx Satori T1850, pris 1755 kr
h

Om jag köpte en ny trainer idag skulle jag absolut köpa en som har Wattmätare inbyggd. Flera av de billigare Tacx har det, kanske Satori jag vet inte.
Då kan du ställa in en effekt och om du ändrar kadens så ändras motståndet så du fortfarande måste arbet

JAg kör liksom Robert på en billig maskin från Biltema som fungerar bra. Den är billig och då får man ju räkna med att man får lite skavanker... Men inte heller hos mig har grannarna klagat.
Däremot är min fråga hur man bäst tränar på en trainer? Lägger n

Äh, vaddå Creutz, gillar du inte regn och blåst? Cykling kan man ju hålla på med hela vintern här nere... det är jättebra för träning av psyket. (H)

Jroå...Ska ju ta mig till Ängelholm imorgon och såg just väderleksrapporten... Massor av motvind (kuling?) och regn. Det härdar gött inför sommarens solskensturer. Men, likväl har trainern sin charm...

Funderar också på att köpa min första trainer, men är lite feg då jag hört att trainer och kolfiberramar inte går så bra ihop. Ska visst vara något mad påfrestningarna i sidled. Någon som vet något mer om det här, och kanske kan rekomendera en passande tr

Att en trainer sliter på cykeln mer än att cykla ute är bara myter. Däremot så sliter den bakdäck. Så jag sparar alla gamla kasserade dåck och sätter dem på bakhjulet jag använder till trainern. Jo jag köpte ett billigt billigt hjul för att ha enkom till

12