Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer eller roller?
You need to log in to create posts and topics.

Själv har jag en Biltema trainer, den fungerar bra, bekvämt att kunna
träna oavsett väder, utan att bry sig om trafiken, i den zon man vill och att samtidigt kunna ha en ljudbok eller musik på.

Nackdelar, vibrationer som stör.
(Ja, jag har prövat med e

Hej Kim.

Jag tar fördelarna först. (de som normalt skiljer dessa)

Trainer.

Kan om man vill få tillgång till en mängd olika data och tilläggsprodukter som kan stimulera till träning och en d uppföljning. Teknik är bara av do. Dom som inte tror på det ka

Tack, hur är det med ljudnivån på rollers?

Roller! Oslagbart.
fördelarna: Träna teknik och balans.

nackdelen: Man kan inte sova i den.

Jag har också både rullar och trainer. Syftet med träningen på de olika redskapen är ju olika. På trainern kan jag köra program med förinställd watt eller olika rundor, vad jag nu känner för. På rullarna tränar jag framför allt balansen. Där är rullarna h

Är själv sjukt mycket nybörjare på trainer och har en kanske lite dum fråga (förlåt för litet tråd-avbrott): jag har en tacx flow. På den kan jag ställa in resistansen i ca 14 steg. Men vad är det för skillnad att ställa in resistansen eller ställa in eff

Tack Susanna

Om du kör Singlespeed så blir det ingen skillnad.

Först tt nytt år till alla. Sedan ang Magnus fråga om förinställd watt eller motstånd. Väljer du förinställt watt kommer motståndet regleras så att oavsett vilken kadens du har så blir det samma watt: alltså det blir "trögare" om du har lägre kadens och "

Tack Anders!