Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrainer Tacx I-Vortex
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.
Jag håller på att installera min nya trainer och undrar om någon har efterenhet av det? När jag ska kalibrera bromsen står det att jag ska cykla 30 km/h och att det kommer upp ett stopp meddelande när den kalibrerar klart. Om det misslyckas visas c

Du ska komma "upp" till en hastighet av 30 km/h , sen kommer det stå sluta trampa.
Sen mäter trainern hur lång tid det tar för hjulet att stanna, sen ser du om du spänt rullen för hårt eller löst mot däcket!

Tack för svaret då jag tycker beskrivningen är lite i tunnaste laget. Jag cyklade fort igår och kände att det inte hända nåt. Cyklingen varade i minst 10 min och det gick fort, men svårt att avgöra hastigheten som sagt. Om jag är ovan cyklare så kanske ja

Du måste välja i prg eller displayen/styrenhet att du ska kalibrera,nu vet jag inte om du har den kopplad till dator eller bara den medföljande styrenheten. Men i fönstret så ser du vilken hastighet, kadens m.m. du har. Har själv en uppgraderad flow och d

Vi har fått kontakt med svänghjulet och serienumret och spänningen finns. Nästa steg blir kalibrering och då kommer det endast en siffra på 30 km/h ingen kadens finns med och det var då jag cyklade en längre stund och gav upp. Får prova senare i annat fal

Sitter kadenssensorn rätt då?

Joakim, kolla sidan 24-25 här (eller i din egen manual:
http://www.tacx.com/Media/Default/Manuals/ErgoTrainers/02-Vortex/T1960.28_Tacx_Vortex_Computer_manual_NO-DK-SV-FI_2012.pdf

Du ska bläddra fram tills det står cal. uppe till höger. Funkar klockrent f

Aha!

Hej igen. Problemet löst då vi använde uteslutningsmetoden då vi fick kontakt med serienumret bak. Sen kom inte hastigheten med när jag cyklade och vid en närmare syn bak så visade det sig att plastpåsarna inte var ihoptryckt riktigt. När jag sen testade

plastpåsarna?

12