Quote from Guest on 7 April 2010, 22:07Hej, jag har fundering på att börja i cykelgrupp för nybörjare. Problemet är att jag inte vet hur jag ska ta mej dit. Det är ca 2.5 mil dit. Det är för tufft att cykla dit och hem samt delta i träning med min nuvarande dåliga kondition. Min bil saknar dr
Hej, jag har fundering på att börja i cykelgrupp för nybörjare. Problemet är att jag inte vet hur jag ska ta mej dit. Det är ca 2.5 mil dit. Det är för tufft att cykla dit och hem samt delta i träning med min nuvarande dåliga kondition. Min bil saknar dr
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 22:17Det ska finnas cykelställ för bilar utan dragkrok, men vet inte hur bra de funkar. Annars ska väl landsortsbussar ta cykel med på turen men det kanske inte går såna turer där?
Det ska finnas cykelställ för bilar utan dragkrok, men vet inte hur bra de funkar. Annars ska väl landsortsbussar ta cykel med på turen men det kanske inte går såna turer där?
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 22:18Det är klart att dragkrok är bra att ha, eller något annat.
Men om du tar 2.5mil långsamt och ledigt, så är det en bra uppvärmning. Och 2.5mil hemåt är bra nedladdning.
Det är klart att dragkrok är bra att ha, eller något annat.
Men om du tar 2.5mil långsamt och ledigt, så är det en bra uppvärmning. Och 2.5mil hemåt är bra nedladdning.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 22:24Plocka av hjulen så brukar de flesta cyklar få plats i baksäte eller bagage.
Plocka av hjulen så brukar de flesta cyklar få plats i baksäte eller bagage.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 22:41Ja då får det t.o.m. plats två racer i en Yaris.
Ja då får det t.o.m. plats två racer i en Yaris.
Quote from Jan Lundquist on 8 April 2010, 09:30Thule har en lösning för att hänga cykeln på bakluckan:
http://www.takbox.se/butiken/thule-cykelhallare-bakluckemonterade-c-46_56.htmlJag har själv inte provat men varit nyfiken på dem länge. Det ser bra ut, det jag sett!
Thule har en lösning för att hänga cykeln på bakluckan:
http://www.takbox.se/butiken/thule-cykelhallare-bakluckemonterade-c-46_56.html
Jag har själv inte provat men varit nyfiken på dem länge. Det ser bra ut, det jag sett!
Quote from Panama B on 8 April 2010, 10:28Plocka bort hjulen får min röst. Köpte Thule för baklucka utan drag krok och har aldrig använt det pga att det varit för struligt
Plocka bort hjulen får min röst. Köpte Thule för baklucka utan drag krok och har aldrig använt det pga att det varit för struligt
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 10:48Willy Skibby gjorde fina cykelställ för en del år sedan.
Willy Skibby gjorde fina cykelställ för en del år sedan.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 12:38Thules bakluckemodell är inte att rekommendera, min erfarenhet är att den har dålig passform och skadar lätt bilen.
Av med framhjulet och in i bakluckan, eller skaffa ett takräcke och en cykelhållare är mitt tips!
Thules bakluckemodell är inte att rekommendera, min erfarenhet är att den har dålig passform och skadar lätt bilen.
Av med framhjulet och in i bakluckan, eller skaffa ett takräcke och en cykelhållare är mitt tips!
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 13:25Tack för alla svar. Jag startar med att ta cykeln i bagaget. Det går precis i men känns som det är skaderisk på cykeln. Men jag har just börjat cykla o startade med en gammal cykel. Det får bli annat då jag har råd o lust att byta upp mej. Ha det gott vän
Tack för alla svar. Jag startar med att ta cykeln i bagaget. Det går precis i men känns som det är skaderisk på cykeln. Men jag har just börjat cykla o startade med en gammal cykel. Det får bli annat då jag har råd o lust att byta upp mej. Ha det gott vän