Quote from Guest on 9 May 2011, 22:52Har hört att Trek Madones 2011 ska vara tillverkade i Kina medan 2010 är tillverkade i USA. Detta ska tex ha gjort att 5.5-an gick från ca 45 tusen förra året till årets 36.
Är det någon som bekräfta detta samt har någon intelligent konsekvensanalys?
T
Har hört att Trek Madones 2011 ska vara tillverkade i Kina medan 2010 är tillverkade i USA. Detta ska tex ha gjort att 5.5-an gick från ca 45 tusen förra året till årets 36.
Är det någon som bekräfta detta samt har någon intelligent konsekvensanalys?
T
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 23:0280% av all sportutrustning och 80% av all sportkonfektion tillverkas i östra delen av Asien. Troligen är dom "USA-tillverkade" grejerna också gjorda i fabriker i Asien. Man gör ibland bara monteringen i hemlandet för att få kalla det home made. Så har det
80% av all sportutrustning och 80% av all sportkonfektion tillverkas i östra delen av Asien. Troligen är dom "USA-tillverkade" grejerna också gjorda i fabriker i Asien. Man gör ibland bara monteringen i hemlandet för att få kalla det home made. Så har det
Quote from Berit Bengtson on 10 May 2011, 07:58Bättre(?) ramar än Trek Madone tillverkas i Kina
BILD:http://sci.rutgers.edu/forum/attachment.php?s=37207d6e55b0069239ab1853671e5a6a&attachmentid=35289&stc=1&d=1272664009
Bättre(?) ramar än Trek Madone tillverkas i Kina
BILD:http://sci.rutgers.edu/forum/attachment.php?s=37207d6e55b0069239ab1853671e5a6a&attachmentid=35289&stc=1&d=1272664009
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 13:04>Magnus:
Det stämmer och precis som Håkan skriver så behöver det inte vara ngt negativt. Väldigt många av dom bästa ramarna tillverkas i Kina.
Förutom en kraftig prissänkning så har man dessutom samma fina garantier som innan.
Madone 5.5 2011 är styva
>Magnus:
Det stämmer och precis som Håkan skriver så behöver det inte vara ngt negativt. Väldigt många av dom bästa ramarna tillverkas i Kina.
Förutom en kraftig prissänkning så har man dessutom samma fina garantier som innan.
Madone 5.5 2011 är styva
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 13:21Skillnaden är väl att när ramen kommer via ett känt märke sker någon form av kvalitetskontroll av ett företag som kulturellt och geografiskt _kanske_ ligger närmare dig.
Köper du direkt får du själv göra bedömningen om vad som är bra och dåligt och hante
Skillnaden är väl att när ramen kommer via ett känt märke sker någon form av kvalitetskontroll av ett företag som kulturellt och geografiskt _kanske_ ligger närmare dig.
Köper du direkt får du själv göra bedömningen om vad som är bra och dåligt och hante
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 14:27Vilka är dom "bästa ramarna" och för vem?
Vilka är dom "bästa ramarna" och för vem?
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:28@ Hasse, Håkan, Niclas och Fredrik. Tack för information, tips och råd. Under dagen hann jag även med ett telefonsamtal till TREKs nya agentur i Sverige (TREKs egna). De hade två förklaringar till prisskillnaden.
En är tillverkningsland, vilket vi redan
@ Hasse, Håkan, Niclas och Fredrik. Tack för information, tips och råd. Under dagen hann jag även med ett telefonsamtal till TREKs nya agentur i Sverige (TREKs egna). De hade två förklaringar till prisskillnaden.
En är tillverkningsland, vilket vi redan
Quote from Berit Bengtson on 10 May 2011, 17:39Magnus Högfeldt skrev:
> cykeln är tillverkad i TaiwanStämmer verkligen det?
Många (alla?) taiwanesiska företag som tillverkar kolfiberramar har kontoret på Taiwan,
men själva tillverkningen sker i Kina.> Istället är ramen 100g lättare i år
Enl tes
Magnus Högfeldt skrev:
> cykeln är tillverkad i Taiwan
Stämmer verkligen det?
Många (alla?) taiwanesiska företag som tillverkar kolfiberramar har kontoret på Taiwan,
men själva tillverkningen sker i Kina.
> Istället är ramen 100g lättare i år
Enl tes
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:42Jag tyckte han sa så från agenturen. Inget jag går ed på. Han pratade även om östra asien.
Alltså. Inte helt 100.
Jag tyckte han sa så från agenturen. Inget jag går ed på. Han pratade även om östra asien.
Alltså. Inte helt 100.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:52Pss, nu är Niclas sponsrad av TREK så frågan är hur man ska ta hans inlägg?
Pss, nu är Niclas sponsrad av TREK så frågan är hur man ska ta hans inlägg?