Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTreriksröset - Smygehuk
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tänker i augusti cykla Treriksröset -> Smygehuk som beräknas ta ca 3veckor.
Jag skulle behöva tips på vad man kan tänkas äta för att fylla upp depåerna efter varje dagsetapp. Jag beräknar köra 10-15mil/dag och kommer att tälta mestadels så det är inte

Det enklaste, och troligen bästa för magen, är att du äter samma som nu.
Dvs det du vet att din mage klarar av och som fungerar för ditt dagliga liv och träning.

Men annars kan du säkert hitta en del tips här:
http://www.uppladdningen.nu

Lycka till på t

Hej.

En kolhydratsuppladdning är aldrig fel tycker jag. Inte minst för psyket.
Däremot , beroende på din vikt, en fett reserv kan kanske vara bra att bygga upp, dvs om du inte redan har en tillräcklig sådan. Och beroende på hur stor du har är avgörande

Käka så mycket pizza du orkar under resan, det lär du behöva... 🙂

Pringles chips är livrätt för Multisportare som håller på några dygn.

Jag skulle ha med mig både proteinpulver och kolhydrater i pulverform.

En kolhydratsuppladdning gör nog varken till eller från men ät rejält sista veckan före start.

Nyfiken på hur det gick här Anders. Dina veckor har kanske gått? Eller är du på vift just nu? Efter allt har vi ju i Hälsingland en profil som cyklat den berömda sträckan på mindre än en vecka. Jag undrar hur man väljer vägar? Det finns ju rätt många..

Jepp nu är man tillbaks i vardagen med arbete och familj.
Det kändes fantastiskt att komma fram till Smygehuk efter 20dagars cykling.

Jag valde den närmaste vägen eftersom jag hade tidspress, du vet semester och familj etc...

Jag tog med mig cykeln p

Berätta lite om hur du åt.

Frukost bestod oftast av bröd, pulverkaffe. gröt, vatten. samt rester av middagen typ korv köttbullar etc..

Jag varvade luncherna med sån här torrmat och bröd och vatten samt lunchrestauranger då o då på de ställen det fanns.

De nätter jag bodde i tält

12