Quote from Guest on 21 August 2011, 09:47Tillhör ni dom som jag som tycker tempocyklar är en fröjd för ögat.... Vad är skillnaden på en temporam vs en racerram? vad jag egentligen är ute efter är om man kan byta ut tempostyret till förmån för ett vanligt racerstyre... eftersom jag ofta är ute å
Tillhör ni dom som jag som tycker tempocyklar är en fröjd för ögat.... Vad är skillnaden på en temporam vs en racerram? vad jag egentligen är ute efter är om man kan byta ut tempostyret till förmån för ett vanligt racerstyre... eftersom jag ofta är ute å
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 09:57Kanske en aerolinjecykel?
Kanske en aerolinjecykel?
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:06Jag tror ramens utformning är underordnad aerobarens funktion när det kommer till luftmotstånd. Du kan ju alltid sätta på clip-on men då kan du ju fortfarande inte bromsa och växlingsfunktionen har försvunnit.
Jag tror ramens utformning är underordnad aerobarens funktion när det kommer till luftmotstånd. Du kan ju alltid sätta på clip-on men då kan du ju fortfarande inte bromsa och växlingsfunktionen har försvunnit.
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:10Geometrin är brantare. Satsa som sagt på de nya aerodynamiska linjeramarna (Cerveló t.ex) istället om det är en linjecykel du vill ha, de har tagit mycket av formgivningen ifrån tempocyklarna, men det blir inte billigt. Det eventuella mer aerodynamiska i
Geometrin är brantare. Satsa som sagt på de nya aerodynamiska linjeramarna (Cerveló t.ex) istället om det är en linjecykel du vill ha, de har tagit mycket av formgivningen ifrån tempocyklarna, men det blir inte billigt. Det eventuella mer aerodynamiska i
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 18:27Om du verkligen vill åka aero med en linjecykel, se till att ha mycket drop- över 10cm. Dvs styret betydligt lägre än sadeln. Se också till att ha långt avstånd mellan sadel och styre. Detta uppnår du genom att köpa en cykelram som är aningen mindre. Seda
Om du verkligen vill åka aero med en linjecykel, se till att ha mycket drop- över 10cm. Dvs styret betydligt lägre än sadeln. Se också till att ha långt avstånd mellan sadel och styre. Detta uppnår du genom att köpa en cykelram som är aningen mindre. Seda
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 00:35Clip-on med Di2 gör att växlingsfunktionen inte försvinner. En Scott Foil med Di2 kostar ca 27 kkr. Långt avstånd mellan sadel och styre försämrar löpförmågan, om man nu tänkt göra något mer efter en cykeltur...
Tidigare skrivet: Finns ju lite nya "aero
Clip-on med Di2 gör att växlingsfunktionen inte försvinner. En Scott Foil med Di2 kostar ca 27 kkr. Långt avstånd mellan sadel och styre försämrar löpförmågan, om man nu tänkt göra något mer efter en cykeltur...
Tidigare skrivet: Finns ju lite nya "aero
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:36Var köper du en Foil med Di2 för 27 papp?
Var köper du en Foil med Di2 för 27 papp?
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 12:18LBS i USA. Tänkvärda alternativ:
Scott Foil 15 Ultegra Di2, Mavic Cosmic Elite. 7.2 kg. 4600 USD.
Scott Foil 20 Ultegra, Mavic Cosmic Elite. 7.4 kg. 3400 USD.
LBS i USA. Tänkvärda alternativ:
Scott Foil 15 Ultegra Di2, Mavic Cosmic Elite. 7.2 kg. 4600 USD.
Scott Foil 20 Ultegra, Mavic Cosmic Elite. 7.4 kg. 3400 USD.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 12:21Sen tillkommer frakt, tull och moms.
Sen tillkommer frakt, tull och moms.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 12:42Frakt? Jag tänkte cykla hem den. (H)
Frakt? Jag tänkte cykla hem den. (H)