Quote from Guest on 4 September 2012, 18:48Prövade olympisk distans i Sthlm nyligen, och upptäckte hur värdelös jag var, framför allt på cykel.
Så nu tänkte jag ta revansch nästa år..!
Men.. jag tycker det är svårt att hitta nåt bra program som sträcker sig ett år framåt, skulle ju vilja börja nu
Prövade olympisk distans i Sthlm nyligen, och upptäckte hur värdelös jag var, framför allt på cykel.
Så nu tänkte jag ta revansch nästa år..!
Men.. jag tycker det är svårt att hitta nåt bra program som sträcker sig ett år framåt, skulle ju vilja börja nu
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 18:58Du kan börja med att läsa lite allmän information om triathlonträning på triathlonförbundets hemsida. Här finns en hel del matnyttigt:
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Traning/
Jag är lite skeptisk mot färdiga program. De kan iofs v
Du kan börja med att läsa lite allmän information om triathlonträning på triathlonförbundets hemsida. Här finns en hel del matnyttigt:
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Traning/
Jag är lite skeptisk mot färdiga program. De kan iofs v
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 20:04Håller med Lars när det gäller färdiga program. Vi är alla olika och är omöjligt att hitta ett som passar alla. Men sök efter ett upplägg som du kan anpassa till dina förutsättningar, både vad gäller fysiskt, psykiskt och vilken tid du har att lägga på tr
Håller med Lars när det gäller färdiga program. Vi är alla olika och är omöjligt att hitta ett som passar alla. Men sök efter ett upplägg som du kan anpassa till dina förutsättningar, både vad gäller fysiskt, psykiskt och vilken tid du har att lägga på tr
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 20:11Håller med ovanstående. Det är väldigt svårt att ha ett fast schema att köra efter. Vissa dagar mår man bättre än andra, kanske är pissväder ute en dag, då man enligt schemat "måste" köra löp-intervaller. Träningspassen kan vara för korta för en person os
Håller med ovanstående. Det är väldigt svårt att ha ett fast schema att köra efter. Vissa dagar mår man bättre än andra, kanske är pissväder ute en dag, då man enligt schemat "måste" köra löp-intervaller. Träningspassen kan vara för korta för en person os
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 10:32Tackar för svaren/råden.
Det är väl just det där med att hitta nån slags basträning som ni säger.
Jag funderar t.ex på det här med cykel, det är väl kanske ingen ide´att sätta sig å köra tunga intervaller den här tiden på året utan det kanske man gör fram
Tackar för svaren/råden.
Det är väl just det där med att hitta nån slags basträning som ni säger.
Jag funderar t.ex på det här med cykel, det är väl kanske ingen ide´att sätta sig å köra tunga intervaller den här tiden på året utan det kanske man gör fram
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 10:43Cykel är en mycket viktig del av Triathlon , mycket tid att tjäna eller tappa på den grenen .
Vintertid är spinning mycket bra ,Gärna dubbelpass eller liknande. (Sedan framåt våren ,så fort vädret tillåter dra ut på vägarna.)
I år skaffade jag första
Cykel är en mycket viktig del av Triathlon , mycket tid att tjäna eller tappa på den grenen .
Vintertid är spinning mycket bra ,Gärna dubbelpass eller liknande. (Sedan framåt våren ,så fort vädret tillåter dra ut på vägarna.)
I år skaffade jag första
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 22:22Anders, finns det någon cyke- sim- och löpklubb där du bor? Det är alltid kul att träna tillsammans med andra.Fundera också över hur ditt träninssällskap ser ut, att du blir sporrad av dom, men inte knäckt! :). Men viktigt att du får en utmaning av dina t
Anders, finns det någon cyke- sim- och löpklubb där du bor? Det är alltid kul att träna tillsammans med andra.Fundera också över hur ditt träninssällskap ser ut, att du blir sporrad av dom, men inte knäckt! :). Men viktigt att du får en utmaning av dina t
Quote from Funbeat user on 11 September 2012, 14:06bra tips om spinning på vintertiden. räcker nog inte med bara cykla på våren trots all löpning & sim.
det bakas in till HIm satsning 2013.
bra tips om spinning på vintertiden. räcker nog inte med bara cykla på våren trots all löpning & sim.
det bakas in till HIm satsning 2013.
Quote from Funbeat user on 11 September 2012, 14:11Det är bättre att cykla ute.
Det är bättre att cykla ute.
Quote from Elias Engqvist on 11 September 2012, 16:55Man kan också köra trainer och sin egen cykel. På spinningcyklarna är det nästan omöjligt att få till nån bra sittställning!
Man kan också köra trainer och sin egen cykel. På spinningcyklarna är det nästan omöjligt att få till nån bra sittställning!