Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tjo står inför debuten, 200m simning, 17km cykel- blandat grus och asfalt och 8,5km löpning. Är det värt att byta skor en gång och cykla med spd-dojjorna eller cyklar man i joggingskorna? Hur många simmar i cykelbyxor?
mvh m

200m är ju inte långt vad det gäller simningen så våtdräkt är då kanske inte nödvändigt. Och då simmar, cyklar och springer du ju givetvis i samma kläder: cykelbyxor utan hängslen, linne eller cykeltröja (som du kan ta på dig efter simningen, eller har un

Absolut absolut ska du byta skor Det tar u inte ens 30 sekunder, men att cykla/springa i fel skor har ju massor energi och ger troligen smärtor också.

Jag skulle inte ha våtdräkt för 200 m simning.

om du redan har skor ska är det bra att öva på att byta. Men om du inte redan har spd cykelskor kör utan.

som Mattias skrev, simma i de klädder du ska cykla och springa in, men bara om de sitter väldigt täjt. att simma med en lösa t-shirt är inte lätt.

Hellre simma&cykla i löpartights än simma&springa i cykelbyxor, speciellt på såpass korta sträckor. Frugan körde olympisk i helgen och hade korta löpartights hela vägen.

Jag valde att ta på tröja efter simningen när jag körde supersprint förra sommaren,

Ja men då blir det till att byta, har micklat på ett par gamla stroppar istället för skosnören på löparskorna. Då är mitt sista oklara val om jag ska ha cykelbykor hela tiden eller löpartights hela tiden. ska sova på den!
tack för era tips!

Löpartights!