Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Ska köra mitt första triathlon i augusti i Malmö. Ska "bara" köra sprintdistans med 400 meter simning, 30 km cykling och 5 km löpning.
Skulle gärna vilja ha lite triathlonvännet här på funbeat att följa och inspirerad av- både nybörjare och erfarna.

Skulle stå 20 km cykling

Lycka till!!! Hat du letat efter någon lokal triathlon-klubb också?

Hej!
Nja...har kollat lite men finns ingen där jag bor.
Har gått med i cykelklubben nu och tanken är ju att jag ska bli bättre på det där.
Simning har jag gått på innan så det kan jag hyfsat (kan simma långt men tyvärr inte så snabbt).
Löpning är min svag

Simningen är så pass kort ändå, så det är ingenting att vara orolig över eller lägga mycket extra träning på i sammanhanget... Om löpningen är din svagaste gren och den kommer dessutom efter cyklingen så är det där du behöver lägga krutet.

Walk up to you

Hej!
Jag ska också göra mitt första triathlon nu till helgen blir det. För mig har simningen varit det klart svåraste, aldrig simmat förut och något rädd för vatten vilket inte gjort det enklare. Jag ska också köra sprint. Hur har du lagt på träningen? T

Skulle vilja träna med någon annan men har svårt att få ihop det schema mässigt, har ett krävande jobb - jobbar i snitt någonstans kring 55/60 timmar året runt. Med en familj / småbarn uppe på det blir det svårt att träna när andra kan - tränar sporadiskt

Hej!
Jag har bokat in en pt 1 gång/månad fram till loppet för att få ett bra träningsupplägg. Av henne har jag fått övningar som tränar rörlighet, styrka, coremusklerna, balansen. Jag fick också intervallpass jag skulle köra på löpbandet.

Själv var min i

Och lycka till på tävlingen i helgen Anna Kempe!
Ge järnet!
(hv)

Hej!
Ett hett tips är att försöka cykla och sen springa direkt efter, räcker om du springer bara 15 min eller så men det är värt att testa. För benen känns helt klart annorlunda mot normalt så det är en känsla som är bra att ha testat på. Många tycker in

12