Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrillar med mina nya "clips"
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Har äntligen skaffat skor som man knäpper fast i pedalerna. Det har jag tänkt skaffa i .. 15 år och nu äntligen fick jag mod att skaffa ett par.

Nu på premiärturen trillade jag två gånger och sitter med ett rejält ömmande knä...

Går det att lära

MTB eller racer? Att göra spd-vurpor med mtb är inte så ovanligt även för dom som har lite vana. Men på racer är det ine speciellt vanligt, det känns som något man gör en gång och sen har man lärt sig 😉 Men det går att ställa in pedalerna så det är lätta

det ska inte behöva hända mer än ett par gånger innan man lärt sig det. Se till så du verkligen kan proceduren stillastående innan du sätter igång. Antar att det är en pedal och sko som man vrider hälen utåt för att lossa?
När du behärskar det testar du

gäller polisens fartkontroll även cyklister? jag har nog missat det då 😉

Fartkontrollen gäller bara om du befinner dig på vägbanan. Om du åker i dike eller på cykelbana gäller inte hastighetsreglerna. Däremot skall du inte cykla på trottoar eller gångbana.

Skulle vara stolt att få en böteslapp på 50-väg, den skulle ramas in

Dom böterna skulle pröjsas med glädje, polisen kunde fota en med böteslappen på plats i fartkontrollen som man sen kunde rama in och sätta upp brevid vätternrundediplom etc...

Alla cyklister ramlar väl vid ett rödljus med fötterna fast någon eller några gånger i början? Håller man bara in armar o ben så brukar det oftast vara stoltheten som skadas mest.

>"Går det att lära sig detta när man närmar sig 40? Är är jag för inkörd på vanliga skor att detta är hopplöst?!"

Inte alls.

Jag antar att du menar omkullkörningar, där du glömmer bort eller inte hinner ta loss skorna?

I så fall är det "bara" tänka på

Du lär dig snabbt Anna och vurpade gjorde jag på min allra första runda på min nya racer för två veckor sen 🙂 Var tröttare än jag trodde när vi kom hem och fick helt enkelt inte ur foten tillräckligt snabbt, men jag hann dock tänka att "nu trillar jag"

"citerar hanna panna" även om jag knappt tar mig uppför trappen just nu.

kom och tänka på när jag "gick" ner för mina marmor trappor första gången i racer skor haha ner kom jag och fort gick det