Quote from Guest on 30 June 2009, 13:55vad ska jag välja ? fördelar och nackdelar? Har de flesta däck punkteringsskydd?
Vad får jag för pengarna om jag köper ett dyrare däck?
vad ska jag välja ? fördelar och nackdelar? Har de flesta däck punkteringsskydd?
Vad får jag för pengarna om jag köper ett dyrare däck?
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 14:05Nu får jag väl skit från experterna men jag gillar inte tubdäck. En punka kostar fem gånger mer än ett slangbyte, man måste ha med ett förlimmat däck som tar mer plats än en extra slang och att känslan skulle vara så himla mycket bättre vete tusan.
Nu får jag väl skit från experterna men jag gillar inte tubdäck. En punka kostar fem gånger mer än ett slangbyte, man måste ha med ett förlimmat däck som tar mer plats än en extra slang och att känslan skulle vara så himla mycket bättre vete tusan.
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 14:10Tub till tävling och kanttråd till träning.
Undrar om Lotta har tuber så det räcker till helgens övning?
Tub till tävling och kanttråd till träning.
Undrar om Lotta har tuber så det räcker till helgens övning?
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 14:21Det lär vi väl märka. Tänkte försöka låta bli att få punktering.
Det lär vi väl märka. Tänkte försöka låta bli att få punktering.
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 15:02ok men vad skiljer de dyra däcken från de billiga? och är något punkteringsskydd bättre än något annat? Är det värt att sätta ett dyrt däck på ett basic/ amatörhjul?
ok men vad skiljer de dyra däcken från de billiga? och är något punkteringsskydd bättre än något annat? Är det värt att sätta ett dyrt däck på ett basic/ amatörhjul?
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 15:06Bl a rullmotstånd kan skilja ganska rejält, liksom grepp i väta. Likväl som punkteringsskydd. Fast sistnämnda undrar jag hur man mäter. Det härliga svenska gruskrosset som kommer ut tror jag inte många däck klarar av.
Å andra sidan är det ju slangen som p
Bl a rullmotstånd kan skilja ganska rejält, liksom grepp i väta. Likväl som punkteringsskydd. Fast sistnämnda undrar jag hur man mäter. Det härliga svenska gruskrosset som kommer ut tror jag inte många däck klarar av.
Å andra sidan är det ju slangen som p
Quote from Berit Bengtson on 30 June 2009, 15:27Du måste ha hjul/fälgar för kanttråd resp tub (det finns iofs tubdäck som passar i kanttrådsfälgar men de är inget bra.
Hjul med tubdäck blir i medel ~100g lättare/hjul.
Men om du skall träna på dem blir cykeln (ofta) tyngre, pga att 2-3 tubdäck väger me
Du måste ha hjul/fälgar för kanttråd resp tub (det finns iofs tubdäck som passar i kanttrådsfälgar men de är inget bra.
Hjul med tubdäck blir i medel ~100g lättare/hjul.
Men om du skall träna på dem blir cykeln (ofta) tyngre, pga att 2-3 tubdäck väger me
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 16:07Vid vilken hastighet mäts rullmotståndet?
Vid vilken hastighet mäts rullmotståndet?
Quote from Funbeat user on 30 June 2009, 16:35Vem kör med 2-3 reservtuber?
Vem kör med 2-3 reservtuber?
Quote from Funbeat user on 1 July 2009, 11:46tack! Håkan C
du sammanfattade allt jag ville veta i ett inlägg, tack för att du tog dig tid!
tack! Håkan C
du sammanfattade allt jag ville veta i ett inlägg, tack för att du tog dig tid!