Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vilket är det tuffaste motionspåret i staden ?

Personligen tycker jag 3 km spåret i Hackefors (Åbysäcken)

Hej

Hackefors är inte dumt. Det finns också ett kortare spår i Nykil som jag tycker är snäppet värre.

/Linda

Hackefors är nog en stark kandidat till förstaplatsen tycker jag. Där har man känt sig plågad mer än en gång.... =)

Har ni prövat Olstorp? Har inte sprungit i Hackefors, men tycker Olstorp är rätt kämpigt, särskilt 5:an.

Hackeforsspåret har jag bara gått i något av dem, där känner jag mig hopplöst vilse ... Har man ett spår på springavstånd blir det det spåret.
Såg ni "testet" i Corren i veckan?

Testaren hade bara testat 5 km spåren ... tycker jag var lite trist gjort.

Spåret i Nykil är riktigt tufft. Dock ett kort spår.
Sprungit många gånger under skoltiden i Nykil 🙂

Håller med Petter om att Olstorp är något extra när det gäller backar, där blir det att träna fler gånger!

Hej!
Jag är väldigt ny på funbeat & känner väl ännu inte till Linköping med omnejd!
Hur tar man sig till Hackefors om man inte kör bil? Jag blev nyfiken på området!

Susanne: Det beror ju lite på vilket håll du kommer ifrån? =) Om du kommer från Johannelunds-hållet så tar du den röda bron över stångån och viker av till höger från cykelbanan precis efter bron, sen kommer du rakt på spåret inne i skogen.

Tänkt göra en sväng till Hackefors, finns där ett 5-km-spår eller vad är det som finns, eller finns en sida med spårkarta och annat smått och gott?

12