Quote from Guest on 5 September 2012, 15:53Hur tvättar man sin våtdräkt? Jag har fått låna en där tvättråden blekts bort...
Hur tvättar man sin våtdräkt? Jag har fått låna en där tvättråden blekts bort...
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 16:03Med vatten i dusch
Med vatten i dusch
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 00:23Ja precis. Man sköljer av den ordentligt som fort som möjligt efter användning, invändigt och utvändigt. Sen får den torka. Mycket mer än så tvättar man inte.
Ja precis. Man sköljer av den ordentligt som fort som möjligt efter användning, invändigt och utvändigt. Sen får den torka. Mycket mer än så tvättar man inte.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 19:2490 grader och klorin 😉
90 grader och klorin 😉
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 19:26Bensin ska det vara Johan.
Bensin ska det vara Johan.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 22:31Har bara erfarenhet av våtdräkter som har tyg på båda sidorna, men den kör jag ut och in i maskin i 30 grader, med cirka 1/4 av rekommenderad mängd tvättmedel, obs skall vara pulver. Eftersom jag har den för segling och sitter i den många timmar så brukar
Har bara erfarenhet av våtdräkter som har tyg på båda sidorna, men den kör jag ut och in i maskin i 30 grader, med cirka 1/4 av rekommenderad mängd tvättmedel, obs skall vara pulver. Eftersom jag har den för segling och sitter i den många timmar så brukar
Quote from Elias Engqvist on 7 September 2012, 22:41Nu är ju inte detta seglingsgruppen utan simgruppen och då gäller det nog en simvåtdräkt - borsta bara av den i vatten!
Nu är ju inte detta seglingsgruppen utan simgruppen och då gäller det nog en simvåtdräkt - borsta bara av den i vatten!
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 12:15Man har ju inte simdräkten på så jättelänge, antar att andra typer av våtdräkter är på längre och då behöver tvättas oftare.
Och så kissar i alla fall inte jag i min dräkt, även om jag förstått här att många andra gör det...!
Man har ju inte simdräkten på så jättelänge, antar att andra typer av våtdräkter är på längre och då behöver tvättas oftare.
Och så kissar i alla fall inte jag i min dräkt, även om jag förstått här att många andra gör det...!
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 12:18"kissar i alla fall inte jag i min dräkt, även om jag förstått här att många andra gör det.."
Låter som om att du skall vara selektiv när du lånar ut din dräkt.
"kissar i alla fall inte jag i min dräkt, även om jag förstått här att många andra gör det.."
Låter som om att du skall vara selektiv när du lånar ut din dräkt.
Quote from Funbeat user on 8 September 2012, 13:20Haha!
Haha!