Quote from Guest on 23 April 2010, 11:21Hej,
min 9-åriga dotter simmar sedan snart 1 år i en tävlingsgrupp och tränar alltså alla simsätt. Hennes tränare sa häromdagen att hon är en typisk bröstsimmare. Vad innebär det? Och kan man ändå blir bra i de andra simsätten?
Hej,
min 9-åriga dotter simmar sedan snart 1 år i en tävlingsgrupp och tränar alltså alla simsätt. Hennes tränare sa häromdagen att hon är en typisk bröstsimmare. Vad innebär det? Och kan man ändå blir bra i de andra simsätten?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:31Hahaha, det fick mina föräldrar också höra. Det gick bra och jag tog en del skalper i frisim och i medley också.
Hahaha, det fick mina föräldrar också höra. Det gick bra och jag tog en del skalper i frisim och i medley också.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:38Kul!! (t+)
Men vad innebär det egentligen? Är man byggd på ett särskilt sätt eller använder man någon speciell teknik eller vad? Och hur kan man se det redan när ungarna är så små och bara tränat ett år?
Kul!! (t+)
Men vad innebär det egentligen? Är man byggd på ett särskilt sätt eller använder man någon speciell teknik eller vad? Och hur kan man se det redan när ungarna är så små och bara tränat ett år?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:28Skulle tro att hon har mkt styrka i benen?
Skulle tro att hon har mkt styrka i benen?
Quote from Jonas Täng on 23 April 2010, 13:34Det säger de om min åttaåring också. Han har mer utvecklade bröstmuskler än ryggmuskler vilket gör att axlarna faller framåt och hållningen blir sämre. Kan det vara nåt sånt de menade?
Det säger de om min åttaåring också. Han har mer utvecklade bröstmuskler än ryggmuskler vilket gör att axlarna faller framåt och hållningen blir sämre. Kan det vara nåt sånt de menade?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:58Eller så är det så att hon bemästrar tekniken bättre än dom andra kidsen. Bröstsim är det mest tekniska simsättet. Dom flesta simmare klarar det inte. Det är väl därför simlärarna är glada när dom ser en unge som kan.
Eller så är det så att hon bemästrar tekniken bättre än dom andra kidsen. Bröstsim är det mest tekniska simsättet. Dom flesta simmare klarar det inte. Det är väl därför simlärarna är glada när dom ser en unge som kan.
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 22:45Du får ta och fråga vad hon menade, så får du säkert ett bra svar.
Du får ta och fråga vad hon menade, så får du säkert ett bra svar.
Quote from Funbeat user on 26 April 2010, 08:59Ja Martin, du har lite skalper 🙂
Håller med dig, bröstsimmet skiljer sig så mycket från de andra simsätten. Det ser man framförallt i medley där det kan bli stora omkastningar på just bröstsimmet.
Ja Martin, du har lite skalper 🙂
Håller med dig, bröstsimmet skiljer sig så mycket från de andra simsätten. Det ser man framförallt i medley där det kan bli stora omkastningar på just bröstsimmet.
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 21:37Tack för era svar. Ska självklart kolla med tränaren nästa gång vad hon menade. Men man är ju född nyfiken och kan inte vänta.... 🙂
Tack för era svar. Ska självklart kolla med tränaren nästa gång vad hon menade. Men man är ju född nyfiken och kan inte vänta.... 🙂
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 20:11Hejsan
Jag har själv varit sk. bröstsimmare i min ungdom med 98% guldlopp i bagaget. Jag har alltid fått för mig att mina fötter och kraftiga ben gör mig till en bra bröstsimmare. Mina fötter är mer utåtvinklade än gemene man (vilket man också fått ett a
Hejsan
Jag har själv varit sk. bröstsimmare i min ungdom med 98% guldlopp i bagaget. Jag har alltid fått för mig att mina fötter och kraftiga ben gör mig till en bra bröstsimmare. Mina fötter är mer utåtvinklade än gemene man (vilket man också fått ett a