Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Sprint, tävlingsklasser, Olympisk- motion.

Blev så glad, såg att denna tävling ska ingå i Svenska triathlon Cupen. Då innebär det att tävlingen kommer att bli så mycket bättre kvalitetsmässigt på alla sätt och vis. Riktigt kul.

Vet man var denna tävling kommer att gå av stapeln?

Jag har aldrig provat triathlon förut, men är lite sugen att prova detta. I så fall olympisk distans. Är det mest bara fantomer och rutinerade som är med på den distansen eller är det även nybörjare och

Det blir nog en jättebra första tävling. Det är högt i tak i triathlon, det finns dem som kör för att genomföra det och det kommer förhoppningsvis i sprint denna gång finnas riktigt duktiga triathleter. I motionsklass behövs ingen licens, i övrigt måste m

Jag räknar med att vara med och väntar fortfarande med spänning på att banan ska presenteras. Om det verkligen blir som det står i inbjudan - en triathlontävling i "centrala Umeå" blir det blixtsnabb simning, för då finns inget annat alternativ än älven o

Tjena!

Tror oxå att det lutar åt Nydalasjön. Väntar som många andra även på att de skall presentera banan.

/Tommy

Har också undrat över banan, men då mest cykel om de tänkt stänga av för trafik, då tror jag inte banan blir där den varit. Simning i älven, vi kör ju vintersimmet i Skellelfteälven och de som ger sig på att simma längre än 25 m blir det tungt för motströ

Med tanke på att det är drafting i seniorklasserna kommer cykelbanan att vara avstängd, det måste den efter vad jag förstår vara enligt reglerna om man ska köra drafting. Om man sen väljer att släppa på trafik när seniorerna kört återstår att se - det vor

Och visst, Umeälvssimmet går i älven, och det är medströms från Lundåkern ner till centrum. Det återstår att se om det blir något älvsim i år med tanke på att samma människor till stor del är involverade i triathlontävlingen. Men jag har noterat att Solle

Förra året simmade vi södra delen av Nydalasjön, rätt grunt, cyklade landsväg Yttertavlevägen, rätt krävande för att vara triathlon. Slagsida vind om det är sjöbris, lite sega backar typ landsväg. Tempohoj att föredra skulle jag tro om man inte draftar. L

12