Quote from Guest on 25 November 2011, 07:50http://youtu.be/QT-2ZPa8aSY
Skulle uppskatta om någon hade lite bra tips och idéer om min simning.
Skall tilläggas att jag tog mina första crawltag i september iår...
Skulle uppskatta om någon hade lite bra tips och idéer om min simning.
Skall tilläggas att jag tog mina första crawltag i september iår...
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 08:00du behöver inte titta på kamera vi ser dig 😉 titta ner lite mer.
du har väldigt olika handinsättning mellan händerna och din vänster göra inte samma sak varje armtag.
din vänster arm ser ut som den snorra runt i vatten.
två gånger runt 19-21s kan du
du behöver inte titta på kamera vi ser dig 😉 titta ner lite mer.
du har väldigt olika handinsättning mellan händerna och din vänster göra inte samma sak varje armtag.
din vänster arm ser ut som den snorra runt i vatten.
två gånger runt 19-21s kan du
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 18:33Håller med....
Mitt tips blir då:
Lär dig att andas från båda sidorna 😉
3 takt
5 takt och upp till 7 takts andning. (Takt antal armtag innan nu andas)och böja lite mer på armbågarna se en övning du kan göra: http://www.youtube.com/watch?v=x3ctBUV08_o
Håller med....
Mitt tips blir då:
Lär dig att andas från båda sidorna 😉
3 takt
5 takt och upp till 7 takts andning. (Takt antal armtag innan nu andas)
och böja lite mer på armbågarna se en övning du kan göra: http://www.youtube.com/watch?v=x3ctBUV08_o
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 23:50Vad är det för fördel med att andas 3 takt kontra 2 takt?
Vad är det för fördel med att andas 3 takt kontra 2 takt?
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 01:20Om man andas två-takt blir det lätt att man inte blir lika stark på båda sidorna.
Man kan också få problem om man vill simma ute i öppet vatten då det kan komma höga vågor på sidan man ska andas, eller andra simmare kommer kanske nära den sidan. Det kan
Om man andas två-takt blir det lätt att man inte blir lika stark på båda sidorna.
Man kan också få problem om man vill simma ute i öppet vatten då det kan komma höga vågor på sidan man ska andas, eller andra simmare kommer kanske nära den sidan. Det kan
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 09:22om man är nybörjare kan det var bra att lära sig andas på både sidorna 3, 5 eller 7 takt. men om man har bra balans och teknik hur du andas är inte viktig.
men i detta video kan man ser att hans teknik är inte bra. höger och vänster händer göra inte sam
om man är nybörjare kan det var bra att lära sig andas på både sidorna 3, 5 eller 7 takt. men om man har bra balans och teknik hur du andas är inte viktig.
men i detta video kan man ser att hans teknik är inte bra. höger och vänster händer göra inte sam
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 09:22Tack för svaret.
Nu har jag bara simmat i 2 månader, men jag tycker det är hemskt svårt att andas på min vänstra sida. Känns som att jag sjunker när jag gör det. Men det är väl bara att träna på...
Tack för svaret.
Nu har jag bara simmat i 2 månader, men jag tycker det är hemskt svårt att andas på min vänstra sida. Känns som att jag sjunker när jag gör det. Men det är väl bara att träna på...
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 12:57Jag tyckte också att det kändes väldigt svårt att andas på vänster sida när jag försökte lära mig det. Känner igen mig i den sjunkande känslan. Men efter ett tag lär man sig om man över mycket. Försök göra samma sak på vänster sida som på höger. Jag fick
Jag tyckte också att det kändes väldigt svårt att andas på vänster sida när jag försökte lära mig det. Känner igen mig i den sjunkande känslan. Men efter ett tag lär man sig om man över mycket. Försök göra samma sak på vänster sida som på höger. Jag fick