Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej.

Jag äger en Foreunner 305. Kan man uppdatera GPSen? Isf, hur? Går det på Mac-dator?
Hur lång tid SKA det ta för klockan att hitta sattelliterna, för min kan det ta 2-5 minuter.

Sofia

Äger samma klocka, tar allt från 5sec till 2-3min för min att hitta tillräckligt med satelliter.. antar att det störs mycket av andra signaler om man bor i en storstad lr liknande och att mycket moln kanske kan förlänga insökningen?

Men du vill updatera

Den här klockans oförmåga att hitta satelliter sätter verkligen tålamodet på prov stundtals.

Förra veckan besökte jag Prag. Då försökte min FR305:a hitta satelliter i 5 minuter. Därefter visades en text i teckenrutan "är du inomhus eller har du flyttat

Jag brukar lägga ut klockan innan jag tar på mig skorna (Vibram FiveFingers, de tar lite olika lång tid att ta på sig;) när jag kommer ut igen brukar klockan ha hittat sig...

När det gäller uppdatering av den så följde programvaran "Garmin Webupdater" me

Okej, tack, då vet jag att andra har samma problem iallafall. Mycket frustrerande att vänta på klockan när man står redo med skorna och allting på. Speciellt nu när det börjar bli kallt ute. ....

Tack för länken, laddar ner på direkten!

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=489080

Perfekt Kenneth!

Jag tyckte mig ha läst det där förrut men kunde inte komma på om det var här på FunBeat eller nån annanstans. Nu får jag skriva upp det på en lapp.

Kenneth! Tack. =D

puckad fråga: vilken är Power button? den man knäpper på klockan med?

Ja Sofia, den knappen är det.

12