Quote from Guest on 18 September 2010, 19:49Såg idag när jag skulle rita in en runda att kartan blivit uppdaterad! Blev jätteglad eftersom en bussgata som figurerar i många av mina pass nu finns med och jag nu _äntligen_ kan få rätt distans! Tack! 🙂
Såg idag när jag skulle rita in en runda att kartan blivit uppdaterad! Blev jätteglad eftersom en bussgata som figurerar i många av mina pass nu finns med och jag nu _äntligen_ kan få rätt distans! Tack! 🙂
Quote from Panama B on 18 September 2010, 19:59Du skall nog tacka storebror Google för det
Du skall nog tacka storebror Google för det
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 21:10Jo, visst, men jag trodde att Olle kanske valde hur ofta kartan skulle uppdateras / att det kostade olika mycket beroende på hur aktuell karta man valde att ha. Nåja, jag är glad! 🙂 (Fö. håller den där bussgatan på att göras om _igen_ eftersom de bygger
Jo, visst, men jag trodde att Olle kanske valde hur ofta kartan skulle uppdateras / att det kostade olika mycket beroende på hur aktuell karta man valde att ha. Nåja, jag är glad! 🙂 (Fö. håller den där bussgatan på att göras om _igen_ eftersom de bygger
Quote from Rasmus Olsson on 18 September 2010, 21:20Att använda Google Maps i icke kommersiellt syfte kostar noll kronor.
Att använda Google Maps i icke kommersiellt syfte kostar noll kronor.
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 21:23Ah, då har jag lärt mig nått nytt idag (också)! 😉
Ah, då har jag lärt mig nått nytt idag (också)! 😉
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:13Hur väl överens med sanningen ligger avståndsmätaren på kartan? Min sambo påstår nämligen att jag inte sprungit de 13 km som min Nike+ visar, det kan jag väll hålla med honom att den inte är kalibrerad så lite fel har den nog, men sen påstår han även att
Hur väl överens med sanningen ligger avståndsmätaren på kartan? Min sambo påstår nämligen att jag inte sprungit de 13 km som min Nike+ visar, det kan jag väll hålla med honom att den inte är kalibrerad så lite fel har den nog, men sen påstår han även att
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:19Jag har lite svårt att tro att det är fel med storleksordningar över 20% som det skulle vara i så fall. Det är inte så att han glömmer vägen till och från rundan runt sjön? Eller vad har han för anledning att hävda att det är kortare?
Det är inte funbeat
Jag har lite svårt att tro att det är fel med storleksordningar över 20% som det skulle vara i så fall. Det är inte så att han glömmer vägen till och från rundan runt sjön? Eller vad har han för anledning att hävda att det är kortare?
Det är inte funbeat
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:23Generella anledningen var väll mest för att vi mätte upp en runda runt sjön som han sprungit och den var ca 8 km, han blev lite besviken på att han inte fick springa en mil, men det faktum att jag sprang en omväg både dit och tillbaka verkade han inte så
Generella anledningen var väll mest för att vi mätte upp en runda runt sjön som han sprungit och den var ca 8 km, han blev lite besviken på att han inte fick springa en mil, men det faktum att jag sprang en omväg både dit och tillbaka verkade han inte så
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 22:29Rita upp båda era rundor på Google maps eller earth så borde du ju kunna se skillnaderna. Du borde kunna exportera rundan som den ser ut på funbeat och importera in den i earth t.ex.
Rita upp båda era rundor på Google maps eller earth så borde du ju kunna se skillnaderna. Du borde kunna exportera rundan som den ser ut på funbeat och importera in den i earth t.ex.
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 18:39om man bara vill rita en rutt så tycker jag att den här sidan är trevligast
http://www.gpsies.com/createTrack.do endast enkel klick för att lägga till ta bort och infoga punkter. Man kan undertiden man ritar växla mellan olika kartor OSM, Yahoo, Google oc
om man bara vill rita en rutt så tycker jag att den här sidan är trevligast
http://www.gpsies.com/createTrack.do endast enkel klick för att lägga till ta bort och infoga punkter. Man kan undertiden man ritar växla mellan olika kartor OSM, Yahoo, Google oc