Quote from Guest on 3 October 2011, 18:56Jag har bytt profilbild, för en månad sedan, ändå dyker den gamla upp. Det som är riktigt sjukt är att på förstasidan (hem) så visas båda, se bild.
BILD:http://aschan.org/funbeat/Profilbild.png
Kan jag få rätt bild överallt tack! Det är den skäggiga jag
Jag har bytt profilbild, för en månad sedan, ändå dyker den gamla upp. Det som är riktigt sjukt är att på förstasidan (hem) så visas båda, se bild.
BILD:http://aschan.org/funbeat/Profilbild.png
Kan jag få rätt bild överallt tack! Det är den skäggiga jag
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 19:06Rensa cookies i din webbläsare? Jag har aldrig märkt att det skulle vara något server-side relaterat problem med att byta bilderna, bara att det ligger och gosar sig lite på min dator. Rensa cookies och ladda om sidan brukar fixa det finfint.
För mig så
Rensa cookies i din webbläsare? Jag har aldrig märkt att det skulle vara något server-side relaterat problem med att byta bilderna, bara att det ligger och gosar sig lite på min dator. Rensa cookies och ladda om sidan brukar fixa det finfint.
För mig så
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 19:17Jag tror du menar rensa cachen, Jackie?
Rensa cookies tror jag inte gör någon skillnad. (Fast det är väl vanligt att rensa cookies när man rensar cachen också.)
Jag tror du menar rensa cachen, Jackie?
Rensa cookies tror jag inte gör någon skillnad. (Fast det är väl vanligt att rensa cookies när man rensar cachen också.)
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 19:27För mig räckte det att rensa cachen. Inga kakor rensades.
För mig räckte det att rensa cachen. Inga kakor rensades.
Quote from Tini Kjellin on 3 October 2011, 20:15Tack för snabbt svar! Det var ju en så löjligt enkel lösning så jag inte tänkte på den själv. Pinsamt! 🙁
Tack för snabbt svar! Det var ju en så löjligt enkel lösning så jag inte tänkte på den själv. Pinsamt! 🙁
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 20:26Jo, jag menade cachen egentligen. Själv har jag för vana att rensa bort allt samtidigt sisådär en gång / x tid, så för mig har det blivit en sammanslagen aktivitet, my bad! 🙂
Jo, jag menade cachen egentligen. Själv har jag för vana att rensa bort allt samtidigt sisådär en gång / x tid, så för mig har det blivit en sammanslagen aktivitet, my bad! 🙂
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 23:28Det är rätt vanligt att hemsidor sätter ett utgångsdatum väldigt långt fram i tiden i cachen på filer som inte förväntas ändra på sig på länge, som tex bilder och css. Då försöker inte ens webbläsaren ladda ner de filerna, eftersom den "vet" att de inte ä
Det är rätt vanligt att hemsidor sätter ett utgångsdatum väldigt långt fram i tiden i cachen på filer som inte förväntas ändra på sig på länge, som tex bilder och css. Då försöker inte ens webbläsaren ladda ner de filerna, eftersom den "vet" att de inte ä