Quote from Guest on 6 September 2010, 15:35Tja
Jag har som mål att ta mig igenom den svenska klassikern till nästkommande säsong.
Jag har en god grundkondition och har nu även börjar cykla. Cyklade 8 mil förra helgen och höll en snitt hastighet på 31.8 km. Jag tyckte inte att det var speciellt
Tja
Jag har som mål att ta mig igenom den svenska klassikern till nästkommande säsong.
Jag har en god grundkondition och har nu även börjar cykla. Cyklade 8 mil förra helgen och höll en snitt hastighet på 31.8 km. Jag tyckte inte att det var speciellt
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 15:45Många/de flesta kommer i cykelform genom att ta fram cykeln när vägbanorna är sopade eller åtminstone snöfria (april). Ett vanligt upplägg då är att cykla tre pass i veckan, 1,5-2,5-3 timmar vardagar (tis+tors?) och ett längre på helgen (10-12-15 mil). Kl
Många/de flesta kommer i cykelform genom att ta fram cykeln när vägbanorna är sopade eller åtminstone snöfria (april). Ett vanligt upplägg då är att cykla tre pass i veckan, 1,5-2,5-3 timmar vardagar (tis+tors?) och ett längre på helgen (10-12-15 mil). Kl
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 16:01Hej Christoffer!
Grattis till ett bra utgångsläge. Det är nog inte så vanligt att man kan starta på den nivån. Om det skulle vara något du strävar efter har du faktiskt möjligheten att cykla riktigt snabbt på VR. Gå med i cykelklubb redan i höst, där lär
Hej Christoffer!
Grattis till ett bra utgångsläge. Det är nog inte så vanligt att man kan starta på den nivån. Om det skulle vara något du strävar efter har du faktiskt möjligheten att cykla riktigt snabbt på VR. Gå med i cykelklubb redan i höst, där lär
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 16:16Håller med föregående inlägg helt och fullt, men vill gärna tillföra följande:
Jag förberedde mig inför årets VR (som en del av Klassikern), genom mycket distansträning och ett par motionslopp. Tror jag fick ihop 200 mil. Det jag ångrar är att jag inte b
Håller med föregående inlägg helt och fullt, men vill gärna tillföra följande:
Jag förberedde mig inför årets VR (som en del av Klassikern), genom mycket distansträning och ett par motionslopp. Tror jag fick ihop 200 mil. Det jag ångrar är att jag inte b
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 18:03Tack så mycket, låter som jag ska sätta migner och knåpa ihop något bra. Hade faktiskt tänkt på det där med löpningen också, men det är ju så förbenat tråkigt att springa. Precis hemkommen från ett pass nu, 42 minuter på 9,4 km. Jag blev lite imponerad av
Tack så mycket, låter som jag ska sätta migner och knåpa ihop något bra. Hade faktiskt tänkt på det där med löpningen också, men det är ju så förbenat tråkigt att springa. Precis hemkommen från ett pass nu, 42 minuter på 9,4 km. Jag blev lite imponerad av
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 20:13Hej.
"Jag har som mål att ta mig igenom den svenska klassikern till nästkommande säsong. "
Min bedömning är att du redan i dag skulle kunna ta dig igenom detta med den grundträning/kondition som du redovisar.
Ärligt tror jag att du kanske ska satsa på
Hej.
"Jag har som mål att ta mig igenom den svenska klassikern till nästkommande säsong. "
Min bedömning är att du redan i dag skulle kunna ta dig igenom detta med den grundträning/kondition som du redovisar.
Ärligt tror jag att du kanske ska satsa på
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 09:56Även jag tror att du utan problem tar dig igenom den svenska klassikern med en sådan grundkondition.
Däremot så tror jag att man har väldigt mycket roligare i varje enskilt moment om man kommer väl förberedd till dem.
Kondition till cykling är en sak,
Även jag tror att du utan problem tar dig igenom den svenska klassikern med en sådan grundkondition.
Däremot så tror jag att man har väldigt mycket roligare i varje enskilt moment om man kommer väl förberedd till dem.
Kondition till cykling är en sak,
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 16:25Lyckas du hitta en bra klunga med rätt fart tjänar du minst 5km/t jämfört med att köra solo. Om du vill sätta en bra tid är därför klungan viktigare än i princip allt annat. Men för säker och effektiv klungkörning måste du träna detta. Att cykla i grupp ä
Lyckas du hitta en bra klunga med rätt fart tjänar du minst 5km/t jämfört med att köra solo. Om du vill sätta en bra tid är därför klungan viktigare än i princip allt annat. Men för säker och effektiv klungkörning måste du träna detta. Att cykla i grupp ä