Quote from Guest on 21 July 2010, 16:22Har börjat få lite problem med axlarna pga att vad jag tror är för dålig uppvärmning innan crawl. Tidigare har jag försökt att simma 100-200m lugnt men det brukar oftast bli att jag är för ivrig och simmar för fort.
Undrar om någon har förslag på bra övn
Har börjat få lite problem med axlarna pga att vad jag tror är för dålig uppvärmning innan crawl. Tidigare har jag försökt att simma 100-200m lugnt men det brukar oftast bli att jag är för ivrig och simmar för fort.
Undrar om någon har förslag på bra övn
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 16:32ber om på vilken problem du har med din axel där finns olika gummiband övning man kan göra för ca 10-15 minuter innan man simma.
annars du få lära dig att simma lungt 300-400m. du kan simma 50 crawl, 25 rygg 50 crawl 25 ben. under din insimning du kan
ber om på vilken problem du har med din axel där finns olika gummiband övning man kan göra för ca 10-15 minuter innan man simma.
annars du få lära dig att simma lungt 300-400m. du kan simma 50 crawl, 25 rygg 50 crawl 25 ben. under din insimning du kan
Quote from Håkan Öhling on 21 July 2010, 19:21jag brukar röra på axlarna runt, runt en minut innan jag hoppar i. Sen är jag noga med att simma riktigt lugnt de första 2-300m. Jag har vid ett antal tillfällen skadat mig då jag hoppat i och vevat igångdirekt 🙁
jag brukar röra på axlarna runt, runt en minut innan jag hoppar i. Sen är jag noga med att simma riktigt lugnt de första 2-300m. Jag har vid ett antal tillfällen skadat mig då jag hoppat i och vevat igångdirekt 🙁