Quote from Guest on 16 August 2008, 00:42Å regnet...o.s.v.:-(
Lär ju ösa ner, och inget kan vi göra åt det.
För egen del spelar det inte så stor roll, jag trampar vidare oavsett väder, men hur mår min cykel?
Ge mig råd!
Regn och rusk spelar inte mig någon roll, men hur tvättar jag och smörjer ja
Å regnet...o.s.v.:-(
Lär ju ösa ner, och inget kan vi göra åt det.
För egen del spelar det inte så stor roll, jag trampar vidare oavsett väder, men hur mår min cykel?
Ge mig råd!
Regn och rusk spelar inte mig någon roll, men hur tvättar jag och smörjer ja
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 00:52Intressant ämne, undrar lite jag också som relativt oerfaren. Har nyss köpt en kedjetvätt och det var en fröjd. Torde vara högt på listan. Sen vore det intressant att få veta hur pass täta lager är, om man behöver ta isär styrstam eller något för att få d
Intressant ämne, undrar lite jag också som relativt oerfaren. Har nyss köpt en kedjetvätt och det var en fröjd. Torde vara högt på listan. Sen vore det intressant att få veta hur pass täta lager är, om man behöver ta isär styrstam eller något för att få d
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 04:48Tvätta cykeln med diskmedel och svamp, smörj kedjan och trissorna, torka av resten av cykeln, vänta......., torka av överskottet på drivlinan.
Tvätta cykeln med diskmedel och svamp, smörj kedjan och trissorna, torka av resten av cykeln, vänta......., torka av överskottet på drivlinan.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 10:29Är det de små styrande "dreven" i bakre växelarmen som avses med trissor"? Finns det något bra knep för att få rent dessa? Lite pilligt där men mycket skit.
Är det de små styrande "dreven" i bakre växelarmen som avses med trissor"? Finns det något bra knep för att få rent dessa? Lite pilligt där men mycket skit.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 10:32WD-40 och sedan på med fett så det inte gnisslar.
WD-40 och sedan på med fett så det inte gnisslar.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 10:34Tandborste har jag funderat på för att få bort eventuellt "kladd" som blir. Rackarns trångt runt de där.
Tandborste har jag funderat på för att få bort eventuellt "kladd" som blir. Rackarns trångt runt de där.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 10:49Jag använder GAMLA tandborstar, men du kan använda din ordinarie.
Jag använder GAMLA tandborstar, men du kan använda din ordinarie.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 11:01Då blir nog inte trissan ren, säkrast köpa en ny fin till cykeln
Då blir nog inte trissan ren, säkrast köpa en ny fin till cykeln
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 14:19Ett knep är ju att plocka loss trissorna och göra rent...
Apropå WD-40 (i och för sig på kedjan)
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/
Ett knep är ju att plocka loss trissorna och göra rent...
Apropå WD-40 (i och för sig på kedjan)
http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 14:24Nu skulle man använda olja och fett EFTER WD-40.
Nu skulle man använda olja och fett EFTER WD-40.