Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUtrustning för vinterpendling
You need to log in to create posts and topics.

Vad bör man införskaffa inför Höst/vinterpendling för att få en så pass säker och bekväm färd till jobbet? För min del kommer jag behöva cykla på en mil lång länsväg som inte är belyst för att komma till jobbet.

Jag har nyligen beställt (Framlyse) Phi

De här ekerreflexerna är riktigt bra om du inte redan har några bra: http://www.rosebikes.com/article/3m-spoke-reflectors-sekuclip-compact/aid:547456

Finns även i 72-pack från ex. Bike-Discount.de. De fungerar dock inte på reducerade ekrar utan raka 2mm

En reflexväst är nog bra att ha.

Sätt lite lysen där du kan, du har ju köpt prima lysen nu såg jag men ja.. en röd på baksidan av hjälmen, kanske inte superstark men liten gör ju att man syns lite mer. Om du har väska eller lång jacka så tänk på var du

Kläder tål ju naturligtvis att fundera på, där kommer du sannolikt köpa en massa grejor. Långa cykelbyxor utan pad ovanpå korta cykelbyxor med pad funkar bäst tycker jag, blir det kallare fyller du på med långa underställ mellan dessa.

Riktiga vinterskor

Röstar på lagom med lampor. Att se ut som en julgran förvillar bara andra trafikanter. ETT rejält fast sken åt varje håll gör dig lättast att synas och tolkas av medtrafikanterna, många blinkande ljus gör dig till ett störningsmoment

Jag pendlade hela förra vintern och en sak som jag ska införskaffa för årets vinter är definitift ett par riktiga vinterskor, kraftiga överdrag räcker nästan men jag frös sista fem minuterna typ (inget värre, har 12km till jobbet).
Det som är jobbigt med