Quote from Guest on 19 July 2010, 10:16Mitt inne i min första klassiker har jag börjat funderapå att köra triathlon, olympisk distans i stockholm i slutet på augusti. Jag gör det mest på skoj och för att se hur allting fungerar, några stora tidsambitioner har jag inte utan det handlar om att t
Mitt inne i min första klassiker har jag börjat funderapå att köra triathlon, olympisk distans i stockholm i slutet på augusti. Jag gör det mest på skoj och för att se hur allting fungerar, några stora tidsambitioner har jag inte utan det handlar om att t
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 10:26Tri-kläder under våtdräkten. De torkar snart på cykeln, därefter är de anpassade att springa i.
Tri-kläder under våtdräkten. De torkar snart på cykeln, därefter är de anpassade att springa i.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 11:17Hade tänkt att jag skulle slippa köpa en massa nya prylar just nu i alla fall... men om jag vill köpa något, var hittar jag i sådana fall tri-kläder? Gärna i butik i stockholm så att man kan prova.
Hade tänkt att jag skulle slippa köpa en massa nya prylar just nu i alla fall... men om jag vill köpa något, var hittar jag i sådana fall tri-kläder? Gärna i butik i stockholm så att man kan prova.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 11:46Känner bara till LeWa Sport i Motala. Hon är å andra sidan fena på storlekar även över telefon.
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=1&lang=SV&fwsite=1
Känner bara till LeWa Sport i Motala. Hon är å andra sidan fena på storlekar även över telefon.
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=1&lang=SV&fwsite=1
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 11:50Du behöver inga speciella triprylar för att prova på. Testa att cykla i löparkitet, det kan gott och väl fungera bra att köra en timme eller två i sådant. Jag verkar höra till undantagen men jag har för närvarande ratat det par cykebyxor jag äger till för
Du behöver inga speciella triprylar för att prova på. Testa att cykla i löparkitet, det kan gott och väl fungera bra att köra en timme eller två i sådant. Jag verkar höra till undantagen men jag har för närvarande ratat det par cykebyxor jag äger till för
Quote from Jonas Täng on 19 July 2010, 12:06För triathlonkläder kan du också prova
www.tyrsverige.se eller
www.venkanto.seEtt par triathlonshorts rekommenderar jag i alla fall, sen kan du ju ta ett vanligt träningslinne om du vill.
För triathlonkläder kan du också prova
http://www.tyrsverige.se eller
http://www.venkanto.se
Ett par triathlonshorts rekommenderar jag i alla fall, sen kan du ju ta ett vanligt träningslinne om du vill.
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 14:11Emma, när gjorde min första triathlon 2008, cyklade jag i löpartajts. Okej, lite hårdare på cykeln än cykelbyxor men de går utmärkt att ha under våtdräkten och sedan springa i.
Mitt tips; löpartajts och linne under våtdräkten. Av med våtdräkt, torka fött
Emma, när gjorde min första triathlon 2008, cyklade jag i löpartajts. Okej, lite hårdare på cykeln än cykelbyxor men de går utmärkt att ha under våtdräkten och sedan springa i.
Mitt tips; löpartajts och linne under våtdräkten. Av med våtdräkt, torka fött
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 14:26Tack för alla tips och idéer. Att ha samma kläder hela vägen låter ju smidigt, men kan det inte bli väldigt kallt att cykla blöt? Känns inte lockande alls. Och regeln om att man inte får vara naken, gäller det även om man gömmer sig bakom en handduk?
Läs
Tack för alla tips och idéer. Att ha samma kläder hela vägen låter ju smidigt, men kan det inte bli väldigt kallt att cykla blöt? Känns inte lockande alls. Och regeln om att man inte får vara naken, gäller det även om man gömmer sig bakom en handduk?
Läs
Quote from Elias Engqvist on 19 July 2010, 21:44Det blir inte kallt om det är runt 20 eller mer iaf. Min första triathlon (sprint) gjorde jag i simbyxor - jag drog på mig en cykeltröja efter simningen som jag sen hade resten av tiden...
Det blir inte kallt om det är runt 20 eller mer iaf. Min första triathlon (sprint) gjorde jag i simbyxor - jag drog på mig en cykeltröja efter simningen som jag sen hade resten av tiden...
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 09:05Hej, jag skall premiära på Tjörn i år, motionsklassen. Nån som känner till om det brukar vara kallt i vattnet? Behöver man våtdräkt för 400m? Funderar på om jag skulle kunna simma i löpartajts och tajt funktionströja...
/Nicklas
Hej, jag skall premiära på Tjörn i år, motionsklassen. Nån som känner till om det brukar vara kallt i vattnet? Behöver man våtdräkt för 400m? Funderar på om jag skulle kunna simma i löpartajts och tajt funktionströja...
/Nicklas