Quote from Guest on 31 October 2007, 09:29Jag ar trott pa den daliga bromsverkan och att hela tiden behova justera mina Avid Shorty-4 bromsar som sitter kopplade med Shimano 105-grepp pa bockstyret pa min CC. Jag tankte byta till V-bromsar, men pa verkstaden sa de att det troligen inte kommer fun
Jag ar trott pa den daliga bromsverkan och att hela tiden behova justera mina Avid Shorty-4 bromsar som sitter kopplade med Shimano 105-grepp pa bockstyret pa min CC. Jag tankte byta till V-bromsar, men pa verkstaden sa de att det troligen inte kommer fun
Quote from Funbeat user on 31 October 2007, 09:39Det är ju därför du behöver en Travel Agent, den skapar utväxling så att det funkar:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=PRO014 eller
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&Ref=&fun
Det är ju därför du behöver en Travel Agent, den skapar utväxling så att det funkar:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=PRO014 eller
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=&Ref=&fun
Quote from Johannes Winger-Lang on 31 October 2007, 11:18Jag har V-bromsar på min hybrid och ultegra grepp, det funkar bra.
Jag har V-bromsar på min hybrid och ultegra grepp, det funkar bra.
Quote from Ingemar Lindgren on 31 October 2007, 12:15OK! Sa jag koper tva stycken travel agent sa ska det funka? Hur monteras de? Jag har Deore V-bromsar pa min gamla MTB, det borde val bara vara att ta bromsar, vajrar och holjen fran dessa och montera pa travel agent sa ska det funka? Jag har extra bromsgr
OK! Sa jag koper tva stycken travel agent sa ska det funka? Hur monteras de? Jag har Deore V-bromsar pa min gamla MTB, det borde val bara vara att ta bromsar, vajrar och holjen fran dessa och montera pa travel agent sa ska det funka? Jag har extra bromsgr
Quote from Michael R on 31 October 2007, 12:30Jag körde 2 år med vanlig vbroms och racer-reglage på en cykelcross jag hade. Det funkar men justeringen måste vara perfekt för att man ska få bra bromsverkan.
En travel agent till vbroms (den undre av dom två länkarna ovan- den övre är för vajer skivbrom
Jag körde 2 år med vanlig vbroms och racer-reglage på en cykelcross jag hade. Det funkar men justeringen måste vara perfekt för att man ska få bra bromsverkan.
En travel agent till vbroms (den undre av dom två länkarna ovan- den övre är för vajer skivbrom
Quote from Ingemar Lindgren on 31 October 2007, 12:45Perfa, jag bestaller med en gang! Ar det stor skillnad i bromsverkan pa olika V-bromsar, jag surfade runt lite pa Cyclecomponents och sag att det finns V-bromsar med bromsklossar infasta i paralellogram sa att man hela tiden far bromsklossen rakt mot falg
Perfa, jag bestaller med en gang! Ar det stor skillnad i bromsverkan pa olika V-bromsar, jag surfade runt lite pa Cyclecomponents och sag att det finns V-bromsar med bromsklossar infasta i paralellogram sa att man hela tiden far bromsklossen rakt mot falg
Quote from Michael R on 31 October 2007, 12:51Jag kör mest skivbroms, men det som spelar stor roll på V-bromsar är vilka belägg du kör. Kool stop har några riktigt bra belägg som ger dina V-bromsar det där extra greppet.
Jag har ingen erfarenhet av V-bromsar med parallellogram, men det borde ju vara
Jag kör mest skivbroms, men det som spelar stor roll på V-bromsar är vilka belägg du kör. Kool stop har några riktigt bra belägg som ger dina V-bromsar det där extra greppet.
Jag har ingen erfarenhet av V-bromsar med parallellogram, men det borde ju vara
Quote from Fredrik Närenfors on 31 October 2007, 13:04Mina XT bromsar tjöt så folk kastade sig ned i skyddsrummen när jag kom åkande. Inbyggd funktionalitet av paralellogrammen. Sålde dem till slut och köpte Avid tror jag det var. Perfekt.
Mina XT bromsar tjöt så folk kastade sig ned i skyddsrummen när jag kom åkande. Inbyggd funktionalitet av paralellogrammen. Sålde dem till slut och köpte Avid tror jag det var. Perfekt.
Quote from Ingemar Lindgren on 31 October 2007, 13:31Skulle iofs behova en battre ringklocka, men jag tror pa delade system for broms/signalverkan. Tack for tipset Per, da kor jag med mina gamla Deore.
Skulle iofs behova en battre ringklocka, men jag tror pa delade system for broms/signalverkan. Tack for tipset Per, da kor jag med mina gamla Deore.