Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäg 50 att cykla på
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan
Skall cykla sträckan Skara Motala tur och retur kommande helg. Första delen Skara till Askersund där hittar jag en fin väg där man kryssar fram i landskapet på olika mindre vägar. Men från Askersund ner till Motala där verkar det bara gå riksväg 5

Den verkar duga för Vätternrundan. Jag tycker dock att de har alldeles för låga krav så jag skulle försöka hitta någon/några mindre vägar att cykla på istället.

Det blir såklart lite längre, men det går att cykla Askersund - Åmmeberg - Zinkgruvan - Godegård och så vidare söderut. Jag cyklade den fast omvänt när jag körde Finspång - Skövde. Har inte åkt godegård-motala men är nästan säker på att det är asfalt.

Me

Tackar för snabbt svar det blir ganska lång omväg så jag tar RV 50.

John

Kör bara inte rv50 hela vägen in utan följ VR-sträckningen. Sista sträckan på rv50 är 100-väg med vägräcken. Inte alls kul.

Intressant att veta vilka vägar som går att cykla på. Är så himmla svårt att veta när man har tänkt att cykla lite längre sträcka nerå. Bor i hallsberg och har planer på att till våren cykla neråt mot växjö eller karlskrona. Men svårt att veta vägarna så

Hej,

I den här tråden finns lite tips och länkar, inte om just den sträckan utan mer generellt.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1226066

Dessa är rätt bra ...

Lite dyrt, bara. Se om de finns på biblioteket.