Quote from Guest on 17 March 2010, 15:22Hej Alla!
Det börjar närma sig säsongen för landsvägscykling och då tänker jag inte på vintercyklar eller liknande, utan med landsvägscykeln och 20-25 mm däck utan dubbar!
Min fråga till er som redan varit ute är, hur ser vägarna ut? Är snön borta? Är d
Hej Alla!
Det börjar närma sig säsongen för landsvägscykling och då tänker jag inte på vintercyklar eller liknande, utan med landsvägscykeln och 20-25 mm däck utan dubbar!
Min fråga till er som redan varit ute är, hur ser vägarna ut? Är snön borta? Är d
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:32Tjälen har väl knappast gått ur backen än utom möjligen längst ner i sydväst, så just tjälskador borde det inte finnas än på några veckor
Tjälen har väl knappast gått ur backen än utom möjligen längst ner i sydväst, så just tjälskador borde det inte finnas än på några veckor
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:35Runt Gbg är det rätt ok. Smutsigt, men i stort sett is- och hål-fritt. Se min runda från i söndags tex.
Runt Gbg är det rätt ok. Smutsigt, men i stort sett is- och hål-fritt. Se min runda från i söndags tex.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:35Här runt Lindome, Göteborg, Kungsbacka är vägarna isfria (i stort).
Men ... akta dig för sprickor. De löper i färdriktning och är stora och djupa nog att svälja MTB-däck, för att inte tala om racerdäck.
Runtom där jag cyklar finns riktigt många.
http:/
Här runt Lindome, Göteborg, Kungsbacka är vägarna isfria (i stort).
Men ... akta dig för sprickor. De löper i färdriktning och är stora och djupa nog att svälja MTB-däck, för att inte tala om racerdäck.
Runtom där jag cyklar finns riktigt många.
http:/
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:39Skåne har torra vägar med massor av diverse bråte, grus, grenar, McDonalds skräp, Shimanoprylar och annat.
Skåne har torra vägar med massor av diverse bråte, grus, grenar, McDonalds skräp, Shimanoprylar och annat.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 15:48Stockholm norr har fortfarande bitvis isiga vägar, framförallt på dom mindre och betydligare roligare vägarna. körde hem på MTBn igår och partier som ligger i skugga var isiga/spåriga/moddiga. ca 90% var schysst asfalt.
Stockholm norr har fortfarande bitvis isiga vägar, framförallt på dom mindre och betydligare roligare vägarna. körde hem på MTBn igår och partier som ligger i skugga var isiga/spåriga/moddiga. ca 90% var schysst asfalt.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 16:45Jag har hittils bara cyklat i Sthlms innerstad i år och så länge man håller sig till de stora gatorna är det ok - sen börjar det bli problem.
Undrar när man kan ta Djurgården runt igen.. 🙂 kanske blir till att reka i helgen!
Jag har hittils bara cyklat i Sthlms innerstad i år och så länge man håller sig till de stora gatorna är det ok - sen börjar det bli problem.
Undrar när man kan ta Djurgården runt igen.. 🙂 kanske blir till att reka i helgen!
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 16:56Jag körde just en sväng från city (Odenplan) till Färentuna och har man väl tagit sig till Brommaplan så är vägarna fina. En hel del grus på cykelbanorna, men gruset verkar inte vara lika elakt det här året som det var förra året (rundare stenar?).
Jag körde just en sväng från city (Odenplan) till Färentuna och har man väl tagit sig till Brommaplan så är vägarna fina. En hel del grus på cykelbanorna, men gruset verkar inte vara lika elakt det här året som det var förra året (rundare stenar?).
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 16:59Körde Linköping runt i lördags och där fanns inslag av allt som nämns i trådens början plus lite partier i skugga med riklig is. Blev snabb broms, klicka ur o rulla förbi. När det är slätt är det OK, men knagglig is är sådär, körde med tempostyre dessutom
Körde Linköping runt i lördags och där fanns inslag av allt som nämns i trådens början plus lite partier i skugga med riklig is. Blev snabb broms, klicka ur o rulla förbi. När det är slätt är det OK, men knagglig is är sådär, körde med tempostyre dessutom
Quote from ellen olsson on 17 March 2010, 19:04Daniel: Vägen mellan Lindome och Hällingsjö var ju riktigt usel redan ifjol.
Daniel: Vägen mellan Lindome och Hällingsjö var ju riktigt usel redan ifjol.