Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om jag vill se statistik från exempelvis januari 2008 måste jag "pila" mig bakåt månad för månad till önskat datum. Jag önskar att det också ska kunna gå att skriva in datumintervall (2008-01-01 till 2011-09-19) för hand.

IE 8.0
PC

För mig funkar det i princip att skriva in i datumfältet för (FF6, MacOS 10.6, svenskspråkigt), både i kalendern och för diagram. Men i praktiken är det ganska bökigt, av två skäl:
- När man klickar i datumfältet döljs det av den klickbara kalendern. Så m

Krister, om du går näst längst ner (längst ner vid diagram) i drop-down-listan för tidsintervall så hittar du (Ange datum...) där kan du välja mellan vilka datum som data ska visas.

Och man behöver varken skriva - eller / utan kan klicka i en kalende

Christer, det är där jag vill kunna skriva in datum istället för att klicka mig bakåt i kalendern som dyker upp och lägger sig över datumfältet. Som i mitt exempel i första inlägget, 1/1 2008 kräver 44 bakåtklick!
Men det är kanske bara i IE 8.0 som kalen

Ah, nu förstår jag, fråndatum gick ju att skriva in men tilldatum-fältet var helt täckt av kalendern! (Jag testade i chrome)

Samma sak med Firefox (=FF, som jag skrev i mitt förra inlägg). Fast i kalendern så kan jag faktiskt se fältet för startdatum när jag klickat i det. Däremot inte slutdatum. Och för diagram/lista så döljs båda textfälten.